Gå til innhold

[Løst] LCD-TV og kulde?

Anbefalte innlegg

Det ble en 32" Grundig LCD-TV til min mor på julaften. Lykken ble dessverre snudd da vi oppdaget at det ikke var et eneste tegn til liv fra den. Skal kontakte butikken og få byttet/reparert så fort som mulig.

Uansett, jeg kjøpte den for en uke siden, men for at min mor ikke skulle se pakken (det hadde vært fort gjort å gjette seg til hva det var og det skulle være en overraskelse) ble den lagt inne på et kott ved siden av et soverom.

Det kottet er litt kjølig. Jeg målte temperaturen der nå og det lå på 5-6 plussgrader. TV-en var jo i emballasjen, og der inne var den også pakket isopor som er beskyttende mot kulde (om jeg ikke tar feil).

Og pakken lå bare der en uke, så jeg trodde det skulle gå fint. Det er heller ikke noe form for fuktighet i dette kottet. Det er bare kjøligere.

Da det ikke gikk å få liv i den i går kveld har jeg latt den stå over natta. Samme situasjon i dag tidlig. Lar den stå nå og vente til i kveld (da er det ihvertfall 24 timer siden den ble tatt ut).

Spørsmålet mitt er: Hvordan påvirker kulden en LCD-TV? For i manualen er det fuktighet som er den store risikoen, noe det ikke var. Og pakken var beskyttet og ikke i de verste kuldegradene heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...