Skipstrixy Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Kjære alle sammen. Vi har feiret julen til lands i Tanager, med drugstest og pisseprøve og alt styret som følger med det. Men ta det med ro, jeg bytta nemlig om på prøveglassene til meg og lærlingen, så ser ut som om jeg står, - og han får et jævlig år. Ene matrosen våres nektet å pisse på glasset som politimannen gav han, så han ble skikkelig sinna. Han har nok noe som han skjuler, stakkaren. Når vi endelig skulle spise julemiddagen opdaget vi at Matrosene hadde glemt å fortøye skuta i all julestria som har vert nå forleden. Så før vi viste ordet av det lå vi midtfjords utenfor Stavanger å dreiv i vind og strømmer. Men dette gikk bra, for kapteinen våres er skikkelig flink skjønner dere, så han greide å starte noen thrustere så vi fikk kommet oss tilbake til kai. Dette medførte alike vel en veldig uheldig blackout, men dette passet igrunn veldig fint, siden vi glemte av Earth-hour tidligere i år. Så da slo vi igrunn to fluer i ett smekk. Julematen var god. Anita hadde virkelig stått på i år. Men desverre fant jeg mandelen i riskremen, så jeg måtte ta hele oppvasken alene. Desutten har jeg påvist nøttealergi, så nå sitter jeg med bena høyt på legevakten i Stavanger, i en jævlig lang kø. Ikke vant jeg i julebingoen heller. Chiefen stakk av med premien som jeg hadde kjøpt, og ville vinne (jeg manglet bare tallet 57.) Og Bauge vant kniven. Tenk på det! Han har ikke en gang lov til å bære kniv! Nilsen skulle kle seg ut som nisse for å glede lærlingene våres. Han skulle klatre ned igjennom casingen men satt seg fast, og måtte hjelpes ut av 4 kjempekjekke brannmenn. Jeg stror han er litt homo, så han likte det nok sikkert. Uansett, de fikk han ut, så det ble litt gaver på oss alike vel etter hvert. Nå sitter vi her alle mann i messa å drikker hjemmebrent mens vi tar oss en etterlengtet bønne. Det er deilig å endelig kunne røyke litt igjen, siden at drugs testen nå er over for denne gang. Stian - 2. maskinisten, tror foresten jeg er dendrofil, siden juletreet våres hadde veltet i stormen som har vert her ute forleden. Da jeg skulle prøve å rette opp igjen treet ramlet jeg over det, og 2. maskinisten kom tilfeldigvis opp i messen samtidig som dette uhellet skjedde. Men jeg fortalte han at jeg umulig kunne være dendrofil, siden juletreet uansett er laget av plast.. Det er ikke et ekte tre skjønner dere. Så derfor går det ikke an. Ellers vil jeg bare det at alle dere der hjemme skal vite at jeg har det veldig bra på sjøen. Kollegaene mine er kjempehyggelige mot meg. De plager meg hele tiden for den skeive foten min og den rare måten jeg går på. Men de sier til meg at de som blir gjentatt plaget over lengere tid på arbeidsplassen sin, er de som egentlig blir best likt, så dette setter jeg veldig pris på. Jeg ønsker dere med dette, en riktig god jul, og håper dere der hjemme er ved god helse. God jul, Med vennlig hilsen deres seilende sønn, slektning eller gode venn. Mine tanker går til dere som må slite hjemme i julen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå