Holyashell Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 God Jul! Endte opp med to kamera etter julaften. Canon Ixus 127 HS og Fujifilm Finepix JZ250. Ett kamera er mer enn nok, men bør jeg beholde ett av de eller gå for et tredje? Har heldigvis mulighet til å bytte begge, og vet at Canon ble kjøpt til overpris (nærmere 2.000,-) og det finnes billigere andre steder. Vil derfor uansett bytte inn Canon. Jeg tror Canon er bedre enn Fujifilm av disse to, og det eneste jeg har som krav for et kamera er rask oppstartstid og minimalt med lag ved bildetaking. Alt det andre kommer i annen rekke. Er Fujifilm JZ250 bra nok eller er det så dårlig som visse tester (av privatpersoner) skulle tilsi? Finnes det andre kamera i samme prisklasse som Canon Ixus 127 HS jeg bør se på? Takk for alt av tips! Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Bytt begge og kjøp deg et nytt 2 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Det blir jo en del synsing fra min side, men jeg tar noen forutsetninger ut fra løse luften. Jeg forutsetter at du vil ha et lite kompakt selv om du bytter inn de to nevnte kameraene. Jeg er usikker på oppstartstid på mitt forslag, men forutsetter at det er akseptabelt. Jeg forutsetter at du vil ha et kamera som er bra rent optisk og som er blande de bedre i denne kategorien. S-serien til Canon blir en del brukt blant speilrefleksbrukere som vil ha et lite bra kompaktkamera som 2. eller 3. kamera. mitt forslag blir derfor Canon S100 som koster pluss/minus 2500,- og som du da vil kunne få dekket inn ved å bytte inn dine to julegaver. Legger du på ca 500 kr kan du få den aller nyeste versjonen S110. Det finnes selvsagt gode alternativ blant andre merker, men der er min kjennskap dårligere. EDiT: Redigert "smårusk" Endret 25. desember 2012 av polljen 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Bytt ut begge å kjøp deg Canon S100/S110 Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Takker for innspill! Skal sjekke ut Canon S100, mulig det ligger litt høyt i pris, men prisene virker høye overalt akkurat i disse dager. Meget mulig de stuper snart. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Ta og lever tilbake de to du fikk og vent på januarsalget 1 Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Sitter litt i klisteret her. Har nettopp avlagt Euronics et besøk, som er stedet hvor Canon ble kjøpt. Ettersom kameraet ble kjøpt i butikk er det ikke mulig å benytte seg av angrerett, det som eventuelt vil være aktuelt er å bytte det inn mot noe annet. Jeg er usikker på om det er mulig å handle fra Euronics netthandel, men Euronics butikk er stort sett veldig kostbart i forhold til andre butikker. Må finne på noe lurt her. Ser altså ut som om jeg enten må sitte igjen med Canon Ixus 127 HS, eller oppgradere til noe annet. Fordelen er jo at innbytteprisen er relativt grei, og det kan være mulig å få en brukbar deal utav situasjonen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Du får praie enn på utsiden av butikken og "selge" tilgodelappen med litt rabatt til en eller annen gjøk, hvis du ikke kjenner noen da, som trenger en annen type vare og kan kjøpe tilgodelappen av deg som en tjeneste. Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Du trenger ikke en kaffetrakter, da? Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Pokker, må jeg begynne å drikke kaffe også nå. Njasj, jo, min aldrende mor begynner å bli lei av sin gamle TV, hun har holdt hardt på 4:3 og dyp kasse. Mobilen er bare 4,5 år, den holder sikkert et halvår til. Får pønske ut noe lurt. Å selge lappen er sikkert mulig. Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Hehe, ett eller annet kan man alltids klare å få bruk for fra Euronics. Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Bare for å avslutte denne så kan jeg opplyse om at det ble Samsung NX1000. Pakken med kamera pluss nettbrett var det eneste de hadde inne, så da ble det den. Har lest noen tester og jeg tror kameraet er mer enn bra nok. Takker for tips som ble gitt. "Løst". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå