Veritas_ Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Stressa litt på i den siste timen med å få raiden til å virke. Har endlig fått satt diskene opp i raid 0 i det minste. Men problemet er når eg har laga raid av diskene, så nekter Biosen min å finne den. Altså, når eg velge set S-ATA as raid under IDE config i Biosen så forsvinne på en måte diskene. Men under boot devices så finne Bios raiden. Men Windows finne derimot ikkje raiden når eg ska innstalera det. *gråte* Må de virklig gjøra ting så vansklig. Anywas, noen som har noen råd? Og ikkje kom her med noe "bruk søk" reply for det hjalp meg slikk og ingenting. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Noen Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hvis jeg forstår deg riktig, så skal du installere Windows (XP?) på RAID partisjonen. Har du husket å trykke F6 med gang installasjonen av windows blir blå, slik at du kan få lagt inn driveren til RAID-kontrolleren? Uten denne vil ikke windows finne RAID-partisjonene dine. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Nødvendig med nnstalasjons drivere da :o Har da ikkje følgt med en eneste disket siden 1998 i noe eg har kjøpt Litt merklig at Bios ikkje finne an på "rett" måte under resten av instalerte IDE enhetene (cdrom floppy osv) men kun under boot enheter. Jaja, leita litt rundt hos asus å se om de har ei fil for nedlasting da :o Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Nødvendig med nnstalasjons drivere da :o Har da ikkje følgt med en eneste disket siden 1998 i noe eg har kjøpt Litt merklig at Bios ikkje finne an på "rett" måte under resten av instalerte IDE enhetene (cdrom floppy osv) men kun under boot enheter. Jaja, leita litt rundt hos asus å se om de har ei fil for nedlasting da :o Er ikke det minste rart at BIOS ikke finner den som vanlig IDE enhet. Når den er koblet til en RAID-kontroller, så har denne kontrolleren en egen BIOS som detekterer enhetene som er koblet til kontrolleren. Derfor vil vanlig BIOS kun finne kontrolleren som en bootenhet, mens RAID BIOS vil finne IDE-enhetene. Du må nok ha driver, og den finner du nok på ASUS sine hjemmesider. Merkelig at det ikke fulgte med diskett/driver i bundelen egentlig. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Vel, trodde at BIOS måte finna raiden som en slags enhet også. (har onboard raid btw, men det viste du vel :o) Litt merklig at det ikkje står nevnt med ett ord i manualen at drivere trengs også... Edit. Heh, va noe greier på CDen anyways. Va bara SVÆRT lite klart at det va for raid. Hmmm, finne eg nok disker som ikkje e ødelagt nå da :o Krysse fingrene x Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Wooohooo Det virka nå gitt Dossen Dossen takk herre. /Bøye seg ned å kysse The Jackals' bein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå