Gå til innhold

Asus P4P800 + 2x seagate 7200.7 120 GB + Raid 0

Veritas_

Anbefalte innlegg

Stressa litt på i den siste timen med å få raiden til å virke. Har endlig fått satt diskene opp i raid 0 i det minste.

Men problemet er når eg har laga raid av diskene, så nekter Biosen min å finne den.

Altså, når eg velge set S-ATA as raid under IDE config i Biosen så forsvinne på en måte diskene. Men under boot devices så finne Bios raiden. Men Windows finne derimot ikkje raiden når eg ska innstalera det.

*gråte*

Må de virklig gjøra ting så vansklig.

Anywas, noen som har noen råd?

Og ikkje kom her med noe "bruk søk" reply :evil: for det hjalp meg slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nødvendig med nnstalasjons drivere da :o

Har da ikkje følgt med en eneste disket siden 1998 i noe eg har kjøpt :lol:

Litt merklig at Bios ikkje finne an på "rett" måte under resten av instalerte IDE enhetene (cdrom floppy osv) men kun under boot enheter.

Jaja, leita litt rundt hos asus å se om de har ei fil for nedlasting da :o

Lenke til kommentar
Nødvendig med nnstalasjons drivere da :o

Har da ikkje følgt med en eneste disket siden 1998 i noe eg har kjøpt :lol:

Litt merklig at Bios ikkje finne an på "rett" måte under resten av instalerte IDE enhetene (cdrom floppy osv) men kun under boot enheter.

Jaja, leita litt rundt hos asus å se om de har ei fil for nedlasting da :o

Er ikke det minste rart at BIOS ikke finner den som vanlig IDE enhet. Når den er koblet til en RAID-kontroller, så har denne kontrolleren en egen BIOS som detekterer enhetene som er koblet til kontrolleren. Derfor vil vanlig BIOS kun finne kontrolleren som en bootenhet, mens RAID BIOS vil finne IDE-enhetene.

Du må nok ha driver, og den finner du nok på ASUS sine hjemmesider. Merkelig at det ikke fulgte med diskett/driver i bundelen egentlig.

Lenke til kommentar

Vel, trodde at BIOS måte finna raiden som en slags enhet også. (har onboard raid btw, men det viste du vel :o)

Litt merklig at det ikkje står nevnt med ett ord i manualen at drivere trengs også...

Edit.

Heh, va noe greier på CDen anyways. Va bara SVÆRT lite klart at det va for raid.

Hmmm, finne eg nok disker som ikkje e ødelagt nå da :o

Krysse fingrene x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...