Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Slanking med detox, lavkarbo og trening = sunt?

MKL

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg vil gå ned så mye som mulig, så fort som mulig. Har i hele år spist sunt (salat, fisk, kjøtt, nøtter, osv) og trent 3 ganger i uka. Allikevel har jeg bare gått ned 5 kilo på et år, noe jeg er veldig missfornøyd med. Derfor har jeg nå planer om å prøve noe nytt, men er usikker på om det kommer til å funke.

Tenker å starte på en detox-kur 10 januar. Fra 1-10 skal jeg forberede kroppen på hva som kommer, mens etter 10'ende er det slutt på å spise kjøtt, fisk, de fleste meieriprodukter, brød, sukker, koffein og alkohol. Jeg skal gå på denne detoxkuren minst 14 dager, også se hvordan jeg føler meg etter det. Når jeg da har renset kroppen, er planen å starte på lavkarbo. Skal selvfølgelig også trene 3-4 ganger i uken.

Tror dere dette vil fungere? Noen som har erfaring med slanking? Vil ikke gå på en smell. Og dere som har erfaring med lavkarbo, kan man skeie litt ut innemellom? En gang i måneden feks? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tull og tøys. Går du ikke ned i vekt spiser du for mye eller jukser for mye. Tren mer(kardio og kondisjon) og spis mindre. Lavkarbo er bare waste. Si du går ned 5-10kg til med en lavkarbodiet, når du går tilbake til en vanlig diet med mer karbohydrater og/eller sprekker vil du legge på deg vekt igjen. Skal man ned i vekt og holde seg der handler det om å endre livsstil, hvis ikke yo-yo slanking er din ting.

tl;dr:

-Tren mer

-Spis mindre

-Vei deg hver uke, har du ikke gått ned >0.5kg må du gjøre punkt 1 og 2 bedre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tren mer(kardio og kondisjon) og spis mindre. Lavkarbo er bare waste.

70_main.jpg

Verdenscupen: 57 enkeltseirer

VM: 8 gull, 3 sølv, 3 bronse

OL: 3 gull (sprint klassisk, 4 x 5 km stafett og 15 km skiathlon 2010),

3 sølv (4 x 5 km stafett 2002, 10 km klassisk 2006, 30 km fellesstart klassisk 2010) og 1 bronse (10 km fri teknikk 2010)

bj%C3%B6rgen-300x183.jpg

Marit Bjørgen viser oss at ingenting er umulig med beinhard trening og diettregime.

Sett deg mål og vær displinert

images-1.jpg

Anders_Skjerdingstad_portre_bigger.jpg

PK-journalist Anders Skjerdingstad om Marit Bjørgen

- Marit er perfekt

all_medal.jpgall_medal.jpgall_medal.jpgall_medal.jpgall_medal.jpgall_medal.jpg

Gamletreneren mener Marit Bjørgen bør gå alt i VM. Og tror på seks gull.

(Lørdag ettermiddag kom nyheten om at Marit Bjørgen var lagt inn på St. Olavs Hospital i Trondheim med hjerterytmeforstyrrelser.)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Tull og tøys. Går du ikke ned i vekt spiser du for mye eller jukser for mye. Tren mer(kardio og kondisjon) og spis mindre. Lavkarbo er bare waste. Si du går ned 5-10kg til med en lavkarbodiet, når du går tilbake til en vanlig diet med mer karbohydrater og/eller sprekker vil du legge på deg vekt igjen. Skal man ned i vekt og holde seg der handler det om å endre livsstil, hvis ikke yo-yo slanking er din ting.

tl;dr:

-Tren mer

-Spis mindre

-Vei deg hver uke, har du ikke gått ned >0.5kg må du gjøre punkt 1 og 2 bedre

Tro hva du vil, men jeg har jobbet så jævla hardt det året her. Eneste jeg kan komme på har gått galt er eventuelt at jeg har spist for mye til hvert måltid, men har bare hatt 6 utskeielser i hele år (dvs kaker og potetgull)! Har ikke drukket brus eller spist sjokolade, og du aner ikke hvor dritt dette er. Vurderer å bestille en legetime, for dette kan da ikke være normalt. Jeg har jo jobba så utrolig mye, både mtp kosthold og trening :(

Lenke til kommentar

Tro hva du vil, men jeg har jobbet så jævla hardt det året her. Eneste jeg kan komme på har gått galt er eventuelt at jeg har spist for mye til hvert måltid, men har bare hatt 6 utskeielser i hele år (dvs kaker og potetgull)! Har ikke drukket brus eller spist sjokolade, og du aner ikke hvor dritt dette er. Vurderer å bestille en legetime, for dette kan da ikke være normalt. Jeg har jo jobba så utrolig mye, både mtp kosthold og trening :(

Alltids greit med en legesjekk i blant. Du får forklare problemet og be om å ta blodprøve for å sjekke stoffskifte o.l. Uansett; har du faste måltidsplaner og teller du kalorier hver dag? Du kan skrive opp hva og hvor mye du spiser i løpet av en dag + hvor mye du veier og kjønn. Skriv her eller send på PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...