Gå til innhold

Problemer med proxy/VPN på hotspot

Anbefalte innlegg

Er i utlandet for tiden, og har kjøpt tilgang til wifi. Den er småtreg og har ganske lav cap på trafikken.

Jeg får ikke lov å bruke OpenVPN til å koble med på VPN'en min. Heller ikke noen annen VPN/proxy jeg har prøvd. Har en god del erfaring med slikt fra kjedelige timer på skolen tidligere, men sitter bom fast nå.

Du kan si de har en grunn til å ha strenge regler, og joda, de har blokkert torrents etc, helt greit. Hadde jeg også gjort om jeg var dem, men Steam feks.? Hvorfor? Greit, jeg kan bruke masse DL-speed, men da tar trafikk-limiten kjapt og sparker meg i skrittet.

Er på ferie, har lyst til å spille Dark Souls, som trenger Steam+GFWL. Får ikke lov å gå inn på noen av de.

De lar meg gå rett inn på rutern, enda man må ha username/pwd for å gjøre stort med enn å se, og MAC-adresser er sensurert.

Har noen vært i samme situasjon før og funnet en måte igjennom?

Kan muligens bruke crack på spillet, men da blir det muligens ett helvete når all DRMen skal prøve å synkonisere (om achievements etc blir temp lagret)

Liker heller ikke at eieren av nettet i teorien kan kikke på alle passordene mine. Så må bytte mange passord når jeg skal tilbake til norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får ikke lov å bruke OpenVPN til å koble med på VPN'en min. Heller ikke noen annen VPN/proxy jeg har prøvd. Har en god del erfaring med slikt fra kjedelige timer på skolen tidligere, men sitter bom fast nå.

Du kan si de har en grunn til å ha strenge regler, og joda, de har blokkert torrents etc, helt greit. Hadde jeg også gjort om jeg var dem, men Steam feks.? Hvorfor? Greit, jeg kan bruke masse DL-speed, men da tar trafikk-limiten kjapt og sparker meg i skrittet.

Jeg tror nok ikke at de har spesifikt valgt å blokkere disse programmene. Det er nok heller sånn at de i utgangspunktet har blokkert alt, for så å lage unntaksregler for enkelte tjenester som web, e-post osv etterpå, slik at steam, VPN og alle andre ting fortsatt er blokkert.

Et vanlig "smutthull" for å få VPN til å fungere gjennom slike brannmurer er å bruke TCP port 443 til VPN-tunnelen, mens det mest nytteløse pleier å være PPTP-basert VPN. Hvis du leier en VPN server kan du jo se om tilbyderen lar deg bruke dette. Hvis du hoster selv hjemme så kan det være du sliter med å få konfigurert den på nytt :p

Liker heller ikke at eieren av nettet i teorien kan kikke på alle passordene mine. Så må bytte mange passord når jeg skal tilbake til norge.

Det er veldig sjelden at passord blir sendt i klartekst i moderne programmer/protokoller. Det meste slikt er kryptert, så du har nok ikke så mye å frykte.

Lenke til kommentar

Har prøvd med port 443, men usikker på hvor den skal dyttes inn. Har "Anonine" VPN, og har en config fil:

client

dev tap

proto udp

remote openvpn.anonine.net 443

remote openvpn.anonine.net 443

remote openvpn-2.anonine.net 443remote openvpn-2.anonine.net 443

remote openvpn-3.anonine.net 443

remote openvpn-3.anonine.net 443

remote openvpn-4.anonine.net 443

remote openvpn-4.anonine.net 443

remote-random

resolv-retry infinite

auth-user-pass

nobind

persist-key

persist-tun

ca anonine.ca.crt

ns-cert-type server

comp-lzo

reneg-sec 0

verb 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...