Telefonsvarer Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Er i utlandet for tiden, og har kjøpt tilgang til wifi. Den er småtreg og har ganske lav cap på trafikken. Jeg får ikke lov å bruke OpenVPN til å koble med på VPN'en min. Heller ikke noen annen VPN/proxy jeg har prøvd. Har en god del erfaring med slikt fra kjedelige timer på skolen tidligere, men sitter bom fast nå. Du kan si de har en grunn til å ha strenge regler, og joda, de har blokkert torrents etc, helt greit. Hadde jeg også gjort om jeg var dem, men Steam feks.? Hvorfor? Greit, jeg kan bruke masse DL-speed, men da tar trafikk-limiten kjapt og sparker meg i skrittet. Er på ferie, har lyst til å spille Dark Souls, som trenger Steam+GFWL. Får ikke lov å gå inn på noen av de. De lar meg gå rett inn på rutern, enda man må ha username/pwd for å gjøre stort med enn å se, og MAC-adresser er sensurert. Har noen vært i samme situasjon før og funnet en måte igjennom? Kan muligens bruke crack på spillet, men da blir det muligens ett helvete når all DRMen skal prøve å synkonisere (om achievements etc blir temp lagret) Liker heller ikke at eieren av nettet i teorien kan kikke på alle passordene mine. Så må bytte mange passord når jeg skal tilbake til norge. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg får ikke lov å bruke OpenVPN til å koble med på VPN'en min. Heller ikke noen annen VPN/proxy jeg har prøvd. Har en god del erfaring med slikt fra kjedelige timer på skolen tidligere, men sitter bom fast nå.Du kan si de har en grunn til å ha strenge regler, og joda, de har blokkert torrents etc, helt greit. Hadde jeg også gjort om jeg var dem, men Steam feks.? Hvorfor? Greit, jeg kan bruke masse DL-speed, men da tar trafikk-limiten kjapt og sparker meg i skrittet. Jeg tror nok ikke at de har spesifikt valgt å blokkere disse programmene. Det er nok heller sånn at de i utgangspunktet har blokkert alt, for så å lage unntaksregler for enkelte tjenester som web, e-post osv etterpå, slik at steam, VPN og alle andre ting fortsatt er blokkert. Et vanlig "smutthull" for å få VPN til å fungere gjennom slike brannmurer er å bruke TCP port 443 til VPN-tunnelen, mens det mest nytteløse pleier å være PPTP-basert VPN. Hvis du leier en VPN server kan du jo se om tilbyderen lar deg bruke dette. Hvis du hoster selv hjemme så kan det være du sliter med å få konfigurert den på nytt Liker heller ikke at eieren av nettet i teorien kan kikke på alle passordene mine. Så må bytte mange passord når jeg skal tilbake til norge. Det er veldig sjelden at passord blir sendt i klartekst i moderne programmer/protokoller. Det meste slikt er kryptert, så du har nok ikke så mye å frykte. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Har prøvd med port 443, men usikker på hvor den skal dyttes inn. Har "Anonine" VPN, og har en config fil: client dev tap proto udp remote openvpn.anonine.net 443 remote openvpn.anonine.net 443 remote openvpn-2.anonine.net 443remote openvpn-2.anonine.net 443 remote openvpn-3.anonine.net 443 remote openvpn-3.anonine.net 443 remote openvpn-4.anonine.net 443 remote openvpn-4.anonine.net 443 remote-random resolv-retry infinite auth-user-pass nobind persist-key persist-tun ca anonine.ca.crt ns-cert-type server comp-lzo reneg-sec 0 verb 3 Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Du må bruke "proto tcp" istedenfor "proto udp", men igjen så er du avhengig av at hosten lar deg connecte til den porten. Det er ikke sikkert at de har kjører serveren på den porten, men det kan være verdt forsøket. Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Skal alle port-liknende tall endres til 443? Foreløpig resultat er: "bad protocol"...noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå