Hertug1. Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Hei! Prøvde nå nettopp å putte inni et Sapphire HD 7950-kort i den gamle riggen min, men det ser ut som skjerm/hovedkort sliter med å finne skjermkortet. Når jeg skrur på pcen med kortet i, spinner viftene bare for full guffe og ingen bilde kommer opp på skjermen. Det virker som om det er kontakten mellom kortet og pci-express slottet som er problemet, siden jeg fikk opp bilde et par ganger, men så fort jeg bare er i kontakt med kortet (prøve skru inn skruene foreks) så sluttet det å fungere igjen. Det gamle kortet mitt 8800GTS fungerer uten problemer, så regner med at dette er en garantisak? Jeg har fra før av Q6600 og 4GB DDR2 ram i pcen. Endret 24. desember 2012 av Hertug1. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Har du husket strømkablene til kortet ? Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Har du husket strømkablene til kortet ? Jepp. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2012 Mulighet for å prøve kortet i en annen pc ? Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2012 Usikker, får se om jeg får testet kortet hos en eller annen kamerat. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2012 Det er nok det beste. Dumt å sende det inn, så er det ikke skjermkortet det er noe feil med, da blir det jo gebyr som regel å det er sure penger :/ Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2013 Testet skjermkortet i en annen datamaskin, og fungerte fint da. Prøvde nå å putte inn et HD 6870 kort i pcen min, og det fungerte. Mulig at PSU ikke takler kortet? Ser ut som jeg må bestille nye deler :-/ Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2013 hvilken PSU er det du har ? Lenke til kommentar
JK103 Skrevet 3. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2013 Det er ofte et problem at eldre PSU-er ikke fungerer med nyere skjermkort, har erfart dette selv. Tror det beste valget du gjør er å invistere i en ny stømforsyning. Du kan jo på forhånd prøve å sette inn PSU-en til kompisen din i din pc og se om problemet blir løst! Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2013 Har kastet eska, og er faktisk usikker på hvor kraftig PSU'en som sitter inni pcen er nå. Tror den ligger på rundt 450 watt om jeg ikke tar helt feil. Blir at jeg bestiller ny PSU, som jeg uansett kommer til å trenge når jeg skal senere oppgradere resten av pcen. Lenke til kommentar
aQlol Skrevet 3. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2013 Har også problemer med mitt Sapphire HD 7950 skjermkort.. Får feilmeldinger hele tiden om Load mmdriver og får ikke åpnet catalyst.. Prøvde å sette i mitt gamle skjermkort, å da funker det og jeg får ingen feilmelding... rart.. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2013 Husk å skriv opp specsa deres når dere spør om hjelp @Hertug1 Dette står på selve PSUen som du har inne i kabinettet Trenger du hjelp til anbefalinger av ny PSU ? Seasonic, Corsair(AX og HX), XFX og Antec er gode PSUer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå