Flatlus Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) HeiJeg hadde firetimersprøve i norsk, og det var mildt sagt en bombe av en karakter jeg fikk. Jeg har vært på kanten av en femmer i hele år, men dette gjør at jeg havnet ned på en solid firer. Jeg vil være ytterst takknemlig for folk som kan fortelle meg om de sier seg enig eller uenig i begrunnelsen til læreren min, i tillegg til deres egen oppfatning av teksten min.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vedlegg: Rousseau: Emile, Kielland: Ballstemning, Ibsen: Hedda Gabler, Skram: Forrådt, Arne Garborg: Strid for fred.Oppgaven: Frihet, fornuft og framskritt er sentrale ideer i det moderne prosjektet. Tekstene nevnt over kan leses som kommentarer til disse ideene. Velg minst to av tekstene. Gjør rede for ulike syn på fridom, fornuft og framskritt som kommer fram i tekstutvalget ditt. Hvilken verdier mener du de sentrale ideene i det moderne prosjektet har i dag? Skriv en artikkel.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Læreren sin kommentar: Teksten din vipper mellom 3 og 4. Når jeg lander på 3/4, er det fordi artikkelen din mangler helt avslutningsavsnitt (du kan ikke avslutte med et delsvar!). Innledningsvis er du heller ikke helt heldig. (Se kommentar!). Språk og ordvalg må bli mer presist. Det du skriver om Garborgs tekst er noe knapt. Din sterke side er at det er en del solide kunnskaper. Bra!(Kommentaren hun henviste til: "Spørsmål du skal stille innledningsvis må samsvare med spørsmål i oppgaven.")Jeg er personlig uenig i at teksten mangler relevante spørsmål i forhold til oppgaveteksten. Hun henviser tydelig til de to siste spørsmålene jeg stiller i teksten, noe jeg mener henviser til siste del av oppgaven. Jeg er dessuten uenig i hvor mye hun vektlegger at jeg ikke har avslutningsavsnitt. Innholdsmessig er avslutningen min veldig original. At det skal trekkes så mye for at jeg ikke har redigert det inn til å bli et ekstra avsnitt, synes jeg er drøyt.Jeg setter pris på det tilbakemeldinger. Besvarelsen min følger som vedlegg. Endret 13. september 2015 av Flatlus Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 *Gjesp..* Du kan hilse læreren din å si at om de gir dere litt mer intressante oppgaver, så kansje du blir mer gira på å skrive bra og.. 1 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 *Gjesp..* Du kan hilse læreren din å si at om de gir dere litt mer intressante oppgaver, så kansje du blir mer gira på å skrive bra og.. Jeg er egentlig på utkikk etter om folk her er enige med det hun skriver. Jeg synes avslutningen min er bra, og jeg mener innledningen min har i verste fall spørsmål som er på kanten av oppgaveteksten. Jeg synes hun trekker meg i overkant mye for dette. Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Kan du ikke få en annen lærer til å se over kommentarene som læreren din har gitt? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Kan du ikke få en annen lærer til å se over kommentarene som læreren din har gitt? Godt tips, det skal jeg. Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Lykke til! Det er vanskelig å skulle bedømme teksten din. Vet for eksempel ikke hva som kjennetegner de ulike måloppnåelsene i faget, og det kan hende jeg kommenterer på ting som ikke vil ha noe å si for karakteren din. Derfor er det nok lurest å få en annen norsklærer på din VGS til å se over teksten i stedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg er uenig i tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå