ShiivZ Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 I går kveld så gikk plutselig strømmen/sikringen. Når jeg gikk tilbake til pcen for å skru den på så var det ingenting som skjedde, det var som om pcen var helt død plutselig. Har hatt denne pcen i snart 2 år nå, og det har ikke vært noen problemer med den før. Har prøvd å jumpstarte psu for å se om det var noe som skjedde da, men den var ingenting som skjedde. Har virkelig satt pris på alt av svar noen kan gi meg ! Takk på forhånd ! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Hvis du gjorde det riktig da du jumpstartet PSU-en så er det nok den som er død. Ikke en Chieftec tilfeldigvis? Lenke til kommentar
Valiient Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 sikker på at du jumpstarta den riktig? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Jeg vil tro at TS har jumpstartet den riktig, men å dobbelt sjekke kan være greit. Det ser nok ut som om PSU er død i ditt tilfelle, du kan riktig nok prøve mer og fortelle oss nøyaktikg hva du gjorde og hva som var koblet til PSU når du jumpstartet den. Merkelige feil kan oppstå, og det ville jo være kjipt å kjøpe ny PSU bare fordi den du har nå ikke ville starte akkurat da. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg prøvde vel å gjøre det jeg leste på forums om jumpstart av psu. Altså, først så tok jeg å koblet ut alt av strømkontakter og ledninger som går fra psu til div ting, som feks skjermkort, så tok jeg ut kabelen som gikk fra psu til hovedkort og tok en binders mellom den grønne og svarte ledningen, altså jeg prøvde å kortslutte imellom, men ingenting skjedde. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Du kan forsøke å ha en vifte koblet til f.eks Noen strømforsyninger er ikke helt fornøyde uten belastning. Ellers så vil jeg si at strømforsyningen din er mest sannsynlig død. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Takk for alle svar forresten, setter virkelig pris på det, men lurer bare på en liten ting. Vis jeg prøver å jumpstarte psu'en uten å koble fra div ting sånn som skjermkort og hdd, hva vil da skje ? Er litt vanskelig å se skjø hvilken ledning som går til viftene. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hvis PSU er blitt defekt grunnet strømbrudd, så kan det være det er feil spenninger som blir levert ut. Dette kan skade komponentene i maskinen. Men det høres mest ut som at det er PSU som har røket og dermed tatt sikringen din. Et normalt PSU skal levere spenninger når man kobler grønn og svart sammen. Hvis du har mulighet til å måle, eller koble til en vifte, eller noe annet du ikke er så redd for, så er dette en fin måte å sjekke om den i det hele tatt leverer strøm. Hvis du har et annet PSU tilgjengelig, så ville jeg prøvd å koble til dette til maskinen din, og se om den starter da. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Har desverre ikke en psu liggende som jeg kan prøve med, men hadde tenkt å dra å kjøpe en ny psu så fort som mulig når butikkene åpner, men vil helst være sikker på at det er psu som er defekt før jeg i det hele tatt kjøper en ny. Som du sier så er det vel kanskje lurt å dobbeltsjekke at det virkelig er psu som er defekt, men vis da jeg prøver å koble til en vifte og det fortsatt ikke er noe respons, er det da psu som er defekt? Hva koster en ny psu forresten, vis du vet noe om det ? Takk for svar forresten Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 har forresten skjedd noen gangen før at strømmen/sikringen har gått, men det har ikke vært noe med pcen å gjøre, men har på følelsen at det var pga pcen denne gangen, siden det ikke går ant å slå på pcen igjen etter at strømmen/sikringen gikk Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hva slags utstyr har du i maskinen, PSU, hovedkort, skjermkort, antall DIMM's, antall disker, antall vifter etc. etc. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 er ikke helt sikker for å være ærlig, det står vel ikke på de forskjellige delene hva det? (utenom skjermkortet da) men kan vel prøve å sjekke det opp å se hva jeg finner litt nærmere i morgen vis det er ok? Begynner å bli litt seint, lell om jeg veldig gjerne ville fått prøvd å gjort dette unna i dag. Vis du har litt tid til å hjelpe meg i morgen, ville det vært supert. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Gi meg navn på skjermkortet og et bilde over maskinen, samt hva du hadde av PSU fra før, så skal jeg gi deg en tilbakemelding iløpet av morgendagen/kveld Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Den er grei du, takk skal du ha ! Skal prøve å få til noen navn på delene samt å ta noen bilder å legge ut. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Så vidt jeg ser ja så er det vel en "chieftec" psu på 750w og skjermkortet er radeon hd 5770, skal få prøve å tatt noen bilder nå Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 hvordan er det jeg legger til bilde her da? finner jo ingenting i det hele tatt. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Her er noen bilder. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 vil gjerne at flere skriver/deltar i dette inlegget vis det er noen som vet noe, hadde satt pris på det. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg holder ved det jeg har sagt tidligere. Og har du koblet alle strømkable fra så vil jo de se hva som går hvor? Viftene var kun et eksempel, du kan også bruke en HDD eller et optiskdrev dersom viftene du har kan kun kobles til hovedkortet. Lenke til kommentar
ShiivZ Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Så det du mener er at jeg skal prøve å jumpstarte psuen igjen med en vifte eller noe tilkoblet? isåfall kan jeg selvfølgelig prøve det, men lurer bare på en liten ting, hva er det som skjer vis jeg ikke kobler fra noe og prøver og jumpstarte psuen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå