Gå til innhold

Januarsalg eller romjulssalg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det varierer jo selvsagt fra forretning til forretning.

 

Av erfaring vil det ikke være gode salg på herreklær før ut i januar. Butikkene vet hva de driver med og regner med at flere kommer inn og bytter julegaver før fristen (som ofte er 31. januar) og kjører ikke salg før dette.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Det er det da virkelig også. Skal sies at jeg har i hvert fall en genser fra Tiger jeg er godt fornøyd med, men det er jo ikke til å stikke under en stol at jeg nok betalte blodpris for den. Når det kommer til merker som gir god valuta til full pris her i Norge så er ikke det så godt å si, ettersom prisene i Norge generelt er ganske høye og vareutvalget er dårlig. Synes egentlig ikke man skal legge så mye vekt på at man innimellom betaler et par hundrelapper for mye for en genser. Man kan stort sett alltid gjøre bedre kjøp, så hvis man henger seg for mye opp i tanken om å spare på alt, så får man kjøpt noe nytt til slutt.

Lenke til kommentar

La meg tippe.. Du er ung og er generelt opptatt av status når det kommer til det å bære logo på klær?

 

PRL er noe jeg selv handler - men det handler ikke om merket i seg selv. Det handler om at jeg oppfatter kvaliteten som god og at de lager basisplagg jeg kan ha i garderoben lenge. Slimfit fra PRL er også etter min kroppsform og da blir det til at jeg handler PRL.

 

At klær er priset høyt vil ikke si at kvaliteten nødvendigvis er god. Har selv flere plagg fra ToS og jeg oppfatter ikke at dette er et merke som er "overpriset" i forhold til hva man får. Skal man snakke overpriset, så må man over på merkevarer som Burberry.. Der er mye ovepriset uten at stoffene eller måten de lager klærne på nødvendigvis er dyr i seg selv - men igjen handler dette om følelsen av å bære noe ekslusivt og luksuriøst. Burberry er et merke som nesten selger seg selv på grunn av omdømme og status.

 

Forferdelig mange unge menn der ute som går med burberry skjorter av den enkle grunn at det er burberry. Ikke særlig pent med en kvit skjorte med burberry print i kraven og på ermet.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Etter min erfaring så handler januarsalget om at butikkene skal kvitte seg med sessongvarer som er gått ut, for å få plass til nye varer. I tillegg skal de kvitte seg av varer de har få/lite størrelser igjen av.

 

Men leter man litt, så er det jo alltid noe fint å finne :)

Du har noe rett i dette.

Hovedgrunnen er nok at handelstanden vil få opp igjen kjøpelysten til folk. Folk er smålei av å gå i butikker og er klar over at de har brukt masse penger på varer i førjulstiden.

 

Det kan være lurt å ha litt is i magen også å avvente noen dager. Salgene starter normalt sett rolig med 20-30% på ulike varer. Når dette ikke går unna, så settes de ned til 40-50% og videre ned til 70-80% avslag. Når man har kommet helt ned på 70% så er det meste utplukket, men poenget er at man ikke trenger å gå mann av huset for 20%.

Kjøpte meg mange dyre blazere hos en forettning i fjor. Der gikk prosentene mer og mer ned og jeg slo til på 60%.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...