Blib Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg sitter her og vurderer om jeg bare skal "go for it" og kjøpe meg en P800. Jeg får vel stipend uti neste uke eller noe, og da vil jeg ha meg en PDA/hybrid. Jeg har vel sittet mye og ventet nå i det siste og fundert på om jeg skal vente til oppfølgeren, P900, kommer ut, men etter det jeg leste i ITAvisen.no og andre mobilsteder per dags dato er det ikke så revolusjonerende det som kommer? Blant annet *hater* jeg det dekselet foran, og det skal visstnok ikke være mulig å fjerne i P900. Heller skal ikke kameraet være noe forberedet. Men det bryr meg egentlig ikke spess mye da ikke akkurat kommer til å prøve å vinne noen fotokonkurranse med telefonen. Det eneste som bekrymrer meg er at kanskje P900 blir en god del raskere, og hastighet er bra. Men så vet jeg ikke hvor rask en P800 er. Jeg har vært nede på en datashop og testet telefonen, men det skal litt til å kunne dømme den basert på det. Men er egentlig P800 spesielt treg? Hvordan går mp3-avspilling sammen med surfing og spilling? Hvor lang batterilevetid har den, og tåler batteriet å bli ladet opp selv om det ikke er helt tomt? Hvis dere var meg, ville dere ha ventet til P900 kom da? Det er ingen lanseringsdato, SonyEriccsson har faktisk ikke bekreftet att telefonen eksisterer! For alt jeg vet kan det ta måneder før oppfølgeren komer ut! Hvilke minnekort finnes forresten til P800, og hvor mye koster disse? Og siden både P800 og oppfølger kommer til å bruke Symbian OS, kan da de samme programmene som brukes på P800 brukes på P900? Eller må man lage masse ny software da? Og til dere som har P800: Var det et bra kjøp? Var den verdt det? Ville dere ha kjøpt noe annet i dag? PS: Ville det vært en god die å kjøpt denne på Elkjøp, som har 30 dagers full returrett? Hvis jeg da i tillegg betaler 398 for 12mnds uhellsforsikring, så kan jeg prøve telefonen så mye jeg vil, og levere den tilbake etter 30 dager hvis jeg ikke er fornøyd. Pga. forsikringen spiller det heller da ingen rolle om jeg mister den i bakken og lignende? Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hei. Jeg hadde P800 en stund.. det som plagde meg var at telefonen var ganske stor og tung, og vanskelig å betjene med 1 hånd... Derimot, hvis ikke det betyr for mye for deg synes jeg ikke du kan finne en bedre mobil!! Det å svare om P900 blir litt vanskelig, i og med at det meste avl informasjon om denne stammer fra et intervju med en høytplassert i SE. Han sa at kameraet skal være forbedret, men derimot bilder av P900 viser dekselet som sier VGA, altså samme oppløsning som P800. P800 er en ganske rask telefon, men sliter selvfølgelig med noe.. Å høre på MP3 mens man spiller funker sjelden særlig bra.. men det varierer selvfølgelig hvor krevende spillene er, og det finnes ulike mp3 spillere til p800, noen bedre enn andre... For ikke lenge siden lanserte Sony 512 mb minnekort som bruker samme teknologi som P800 støtter.. Derimot, P800s firmware støtter ikke mer enn 128 mb, men det kan forhåpentligvis oppgraderes etterhvert (eller så dropper SE det, for å bruke det som salgstriks for P900) Lenke til kommentar
Afrop800 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har en p800 i dag og jeg har aldri hatt en bedre telefon...og det finnes ingen bedre på markedet i dag...har prøvd det meste. Det eneste er mangelen på t9 (blir litt lei av å taste en og en bokstav og dra fram pennen hele tida), og størrelsen...den kunne vært litt mindre...noe p810/900 faktisk blir! De bildene jeg har sett nå i det siste viser at man får med et ekstra "tastatur" og en liten skrutrekker med i esken. Jeg bare gjetter meg til at man kan ta av tastaturet og bruke den uten. Er enig i at det fungerer best, hvertfall på p800.(HUSK SKJERMBESKYTTER!) Det er ingen som vet om kameraet vil ha 0.3 eller 1.2 m.pix enda...i følge en SEM-sjef finnes det bilder på nett som viser både tidlige prototyper og mer endelige. Det er mulig at ikke alt er klart enda...de fleste bildene viser at kameraet har 680x480 vga. F.eks. kom memorystick duo på ganske seint i p800. Når telefonen kommer kan man jo bare gjette seg til, men de var jo mye raskere ute med t610 i forhold til p800 og t68i. Hvis du kan vente så burde du vente... hvis ikke du kjøper du p800 og forsikring hos elkjøp....og det kan jo hende at du tilfeldigvis tryner oppå den kjære p800 din så du må hente ut en ny p810/900 når den kommer ut. Men det hørte du ikke fra meg Lenke til kommentar
Blib Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Så det finnes ingen firmware med støtte for mer enn 128MB? Da er jo telefonen ganske ubrukelig for film og mp3er, iallefall hvis du vil ha en samlig på mer enn 30 minutter. Men så spørs det vel om batteriet varer lengre? Men hvorfor bør jeg huske skjermbeskytter? Du mener vel nemlig slik som f. eks en dansende ball rundt omkring på skjermen når en ikke bruker telefonen? De jeg snakket med på Telehuset i dag sa at den tok ganske mye strøm fra telefonen og var ikke anbefalt pga den generelt lave levetiden... Hvor er det dere har funnet bilder fra P900 forresten? Det med ekstra tastatur og skrutrekker har ikke jeg funnet iallefall :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 tror jeg hadde holdt en knapp på siemens sx1 Lenke til kommentar
genser Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Men hvorfor bør jeg huske skjermbeskytter? Hvor er det dere har funnet bilder fra P900 forresten? Det med ekstra tastatur og skrutrekker har ikke jeg funnet iallefall :/ Jeg kan tenke meg han mener fysisk skjermbeskytter.. Liten plastgreie man fester utenpå skjermen, så den tåler mer og ikke får riper så lett.. Når jeg hadde P800 slo jeg av displaylyset på skjermen om dagen, for da trengte jeg det ikke. Da ble batteriet mye bedre, er jo klart at det tar mye batteri og lyse opp hele skjermen. http://www.clubsonyericsson.com/en/products_p810.htm Der er det mange bilder av P810/P900 ... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 tror jeg hadde holdt en knapp på siemens sx1 Som det ble i dag kjent at var utsatt enda en gang? Menhar du noen goder sider med info om telefonen? Og hvorfor mener du den er så bra da? Lenke til kommentar
Afrop800 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Ja jeg mente en fysisk plastplate du fester til skjermen...til og med pennen riper opp skjermen etterhvert. Hvis du ikke vet hvor du skal finne bilder så kom deg inn på www.esato.com eller www.mobile.burn.com Alle bildene jeg har sett kommer derfra. Om p810/900 kan ta Memorystick Duo over 128mb? Vet ikke men den skal visst komme med den nyeste UIQ-en...og siden Sony har papirlansert Duo helt opp i 512mb så skyter de seg selv i beinet hvis de ikke implementerer det. Hvis du leiter litt på forumsidene rundt omkring så finner du myye rart og rykter Bare spør hvis d er noe mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå