MariusJS Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Eller bruk alle 4 Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Ja Det var ingen dum idè. Hvis noen har fryktelig lyst kan de poste flere intel oppsett til meg, så har jeg litt å velge i gjerne ta med et skjermkort i samme slengen. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Her er en liten liste du kan snuse på. Hvis du ikke skal overklokke CPU kan du gå for det rimeligste hovedkortet. Du kan fint overklokke med dette kortet også, men du vil nok komme litt lengre med det dyreste. Slikt kommer dog an på mange faktorer så lite er egentlig sikkert når det kommer til klokking. I tillegg har det dyreste hovedkortet noe flere tilkoblingsmuligheter og mulighet for SLI. Miksing av minnebrikker på samme hovedkort er ikke nødvendigvis uproblematisk, selv om det ofte går bra hvis de har noenlunde samme spesifikasjoner. 8GB er uansett mer enn nok så lenge du ikke driver med minnehungrige applikasjoner, virtualisering ol. Edit: Jeg la også til to skjermkort med det jeg personlig synes er den beste (les: mest stillegående) kjøleløsningen. Vanligvis hører du knapt, om noe til skjermkort med denne kjøleløsningen. Såfremt vifteprofilen står på auto selvfølgelig. HD7970 har mer videominne og er nok litt bedre på overklokking. Minne har imidlertid ingenting å si så lenge du har nok. I 1080p/full HD holder det lenge med 2GB, eller enda mindre. Endret 26. desember 2012 av Loefthal Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Hei. Lista du har lagt ut er utligjengelig. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) 1gb videominne er faktisk nok til HD så er ikke så farlig kjøp msi mpower hovedkortet. garantert å kunne overklokke ivy bridge til 4600mhz. Endret 26. desember 2012 av cannibalguppy Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Sorry. Fikset nå Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 1gb videominne er faktisk nok til HD så er ikke så farlig kjøp msi mpower hovedkortet. garantert å kunne overklokke ivy bridge til 4600mhz. Du, de minne brikkene som du la ut (De røde til Corsair) vil kjøleløsningen/heatspreader? komme i veien for en tredjeparts kjøler? f.eks. noctua? Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Her er en liten liste du kan snuse på. Hvis du ikke skal overklokke CPU kan du gå for det rimeligste hovedkortet. Du kan fint overklokke med dette kortet også, men du vil nok komme litt lengre med det dyreste. Slikt kommer dog an på mange faktorer så lite er egentlig sikkert når det kommer til klokking. I tillegg har det dyreste hovedkortet noe flere tilkoblingsmuligheter og mulighet for SLI. Miksing av minnebrikker på samme hovedkort er ikke nødvendigvis uproblematisk, selv om det ofte går bra hvis de har noenlunde samme spesifikasjoner. 8GB er uansett mer enn nok så lenge du ikke driver med minnehungrige applikasjoner, virtualisering ol. Edit: Jeg la også til to skjermkort med det jeg personlig synes er den beste (les: mest stillegående) kjøleløsningen. Vanligvis hører du knapt, om noe til skjermkort med denne kjøleløsningen. Såfremt vifteprofilen står på auto selvfølgelig. HD7970 har mer videominne og er nok litt bedre på overklokking. Minne har imidlertid ingenting å si så lenge du har nok. I 1080p/full HD holder det lenge med 2GB, eller enda mindre. Jeg ser du har lagt til HD7970. Komplett har tilbud på dette nå til ca 3K http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654 kan dette være veien å gå? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Du, de minne brikkene som du la ut (De røde til Corsair) vil kjøleløsningen/heatspreader? komme i veien for en tredjeparts kjøler? f.eks. noctua? da kan være for høye men det er bare å måle. jeg er ikke sikker. har ikke brukt tårnkjøler på år Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 De som ligger i lista nå, er akkurat passe, men de høye Vengance HSene passer ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå