Gå til innhold

Mobiler fra Kina - verdt pengene?

Sa95

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt paa mobiler fra kinesiske nettsider og ser at mobiler derfra er en del billigere enn det er her. Jeg tenker foerst og fremst aa kjoepe en mobil til rundt 1000-1500 NOK. Til det budsjettet finner jeg S3-kopier og flere liknende mobiler med en CPU som klarer 1/3 av scoren exynos CPUen i S3 klarer.

Utseendemessig er de veldig like High-end mobiler, men jeg er litt bekymret over CPU. Er den kraftig nok til at man kan utfoere vanlige oppgaver uten laggs?

Totalt sett, er det verdt aa kjoepe mobiler fra kinesiske nettsider?

takk!

-Sari

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ligget langt unna.

Du aner ikke hvordan kvaliteten er. Verken på maskinvare eller byggekvalitet. Du har mest sannsynlig ingen muligheter for eventuelle reparasjoner, og ingen form for garanti eller mulighet for reklamasjon.

For å få mobilen inn i Norge må du også betale mva på 25% og lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja tviler på mobil fra kina er satt opp mot norske mobilnettet.

http://www.dinside.no/880480/zte-skate er vel en typisk mobil, nå aner jeg ikke kvaliteten på denne, det finnes muligens bedre mobiler til prisen f.eks Sony Ericsson Xperia active ST17 som antakelig er bedre kjøp nå.

Skal man først vurdere noe så USB VOIP Phone til den prisen funger den utmerket til iptelefoni om du har windows XP.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kvaliteten på Kina mobiler har gjort store fremskritt siste året. Jeg har kjøpt 3 stykker siste månedene, to var Zopo ZP900 (eller Hero H9500+ som er annet navn på samme maskinvare), og en kopi av HTC OneX.

Zopo er ett veldig godt merke, men jeg var uheldig med en av de, den restarter veldig ofte, den andre fungerer perfekt, og er kraftig nok med sin 1Ghz dobbelkjerneprosessor og 1GB RAM til å drive det meste. Oppløsning er helt ok qhd (540x960), og 5,3" skjerm. Det ville ikke vært noe problem å bytte den som var dårlig, men jeg måtte sendt den tilbake til Kina, og har ikke orket bry meg med det, den fungerer for meg som nettbrett så da er det ikke så nøye om den restarter av og til. Telefonen har forøvrig to SIM kort plasser, 1 med 3G og en med GSM. Ideellt om man vil ha ett mobilabonnement og ett mobilt bredbånd for datatrafikk.

Kopien av HTC OneX fungerer også utmerket, 4,7" skjerm med 1280x720 oppløsning, samme prosessor som den andre, 1GB RAM og 32GB lagring, ikke plass for minnekort. Ikke opplevd noe problem med denne.

Anbefaler å handle fra Aliexpress.com, penger overføres ikke til selger før du som kjøper har godkjent mottak og at produktet svarer til forventningen.

Når det gjelder MVA så er det ikke noe problem å få selgere til å merke som "Gift", og sette "Sample MP3 player" og lav verdi.

Håper dette var til litt hjelp :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...