Aleks855 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Har gått uten kreatin siden 20. desember nå, og starter igjen rett etter nyttår. Ganske nøyaktig den 1. januar. Er det lenge nok til at jeg burde ha en ny oppladningsfase? På forhånd takk for svar, og ha en fortsatt flott jul! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Man trenger ikke opladningsfase med kreatin. Bare kjør på med 5g per dag. 1 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Mener å huske at idrettsoffiseren vår sa at man bør gå 4 uker på og 4 uker av grunnet kroppen kan slutte å produsere den naturlige kreatinproduksjonen i kroppen(?). Om dette stemmer, så mener jeg han anbefalte 4 uker på, 4 uker av med kreatin.. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Broscience. Du sier at alle andres meninger er broscience dersom du er uenig, men ironien er slående med tanke på hvordan du fremstiller dine egne meninger som fakta, uten å si et ord om hvorfor eller hvordan. Ta for eksempel det du sier her. Bare "Broscience." Ingenting mer. Ingen utfylling. Bare et ord som ikke bidrar i det hele tatt. Takk for innsatsen, men det er ikke sånne innlegg man er ute etter når man stiller spørsmål. Det første du sa i denne tråden var jo hakket bedre. En løsning. Men du sier jo ingenting om hvorfor jeg burde drite i oppladningsfase, eller hvordan det fungerer i motsetning til oppladningsfase. Så det er jo vanskelig for meg å vite om det DU sier er broscience. Ser du hva jeg mener? Endret 13. januar 2013 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvordan brukes kreatin? Aktive idrettsutøvere bør starte med å ta 5gram (1 ts.) 5 ganger om dagen i 5 dager (spredt likt utover dagen). Deretter (fra dag 6) tar du 5 gram før og 5 gram etter trening for å opprettholde effekten. Nyere forskning viser at en slik oppladingsfase ikke har så veldig mye for seg hvis man skal gå på kreatin over en lengre periode. Dette er fordi etter 3 uker på kreatin så vil kreatinlagringen nå sitt metningspunkt, og alt etter dette bli en ren veldikeholdsperiode. Tatt fra TN sin FAQ side. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Men er det ikke fint å nå metningspunktet tidligere enn 3 uker? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg tror ikke forskjellen er spesielt stor i praksis. Flere av bodybuilderne jeg følger på youtube sier de ikke bruker oppladningsfase, så det er kanskje noe i det. Men nå bruker jo ikke jeg kreatin heller, så jeg er gjerne ikke den du bør høre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå