IntelAmdAti Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Jeg har et OCZ SSD Upgrade kit som jeg kjøpte sammen med en SSD, planen var å oppgradere fra harddisk til ssd-harddisk i en laptop. Dette kitetvil jeg fraråde på det sterkeste. Slik det virker så må du montere SSD inni laptopen og legge den gamle harddisken i medfølgende boks og koble til med USB. En rekke disker og diskpartisjoner som f.eks. dynamiske disker og lignende, støttes ikke. Disken jeg skal kopiere var ikke dynamisk men "Basic" men det fungerte likevel. Programmet detekterer disken når den er montert INNI laptopen, men ikke når den er koblet til via USB. Jeg kjøpte Acronis fullversjon med "plus"-tilleggspakke som skal støtte dynamiske disker men får det likevel ikke til å virke. Etter en stund på LiveChat med kundesupport til Acronis som blant annet ber meg om å formatere den gamle disken (det gjorde jeg såklart ikke) så gav hun opp og gav meg link videre til Windows 7 AIK (Automated Installing Kit) og sa at det hadde bredere støtte. Jeg blir ikke lett irritert eller frustrert, men jeg kjente at jeg angret på å ha brukt penger på dette når supporten selv gir opp. Jeg har faktisk betalt for å få support for å slippe og bruke min tid på ting som dette. Status nå er at jeg har kjøpt OCZ SSD Upgrade Kit, kjøpt fullversjon av Acronis softwaren, fått "hjelp" fra LiveChat og er ikke et skritt nærmere å få brukt SSD-harddisken. Harddisken jeg skal ta kopi av kommer fra en Sony Vaio E-series, det er ikke mulig å entre bios eller velge boot-options på denne så jeg må bruke en annen datamaskin til å kopiere diskene, og så putte de inn i sony vaioen etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Jeg har brukt http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html til diskbytte en haug ganger (inkl til SSD's på laptop's). Gratisversjonen er treeeig, men funker. Jeg har kjøpt greia og tar normalt kopien via eSata. God Jul forøvrig. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Hvis du skal klone disken i en annen maskin, så kan du prøve DriveImage XML (gratis, litt teknisk). En stund siden jeg har brukt det nå, men for noen år siden brukte jeg det til kloning og det gikk fint. Jeg skal faktisk hjelpe noen å klone fra gammel til ny harddisk i morgen, har derfor lastet ned ISO og brent på CD. Kommer til å boote maskinen med denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå