-alias- Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Beskrivelsen ga jeg jo her http://www.ubuntu.co...tick-on-windows Men hvis man ikke kan lese, eller gidder å lese så hjelper det jo lite. Som du selv sier, et nettbrett er en PC med et litt annet grensesnitt, men det skal kunne kjøre de samme oppgavene som Windows kan. Jeg sier meg ferdig med denne diskusjonen før jeg får flere glupe sammenligninger om hva man kan gjøre under vann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Nettbrett hat usb-port, Ubuntu kan installeres til usb-stick som bootbar, som igjen kan boote maskinen som har skadet fil. Vennligst vis til et nettbrett av typen iPad eller Android som gjør dette. En link til hvordan man gjør det i Windows er ikke det samme som på et nettbrett av type iPad eller Android. De to brettene er totalt dominerende. Ellers er det jo bare en ønsketenkning og har ikke rot i virkeligheten. Jeg sa et nettbrett som kjører Windows er en pc... Hva med å lese selv litt.... Endret 26. desember 2012 av Slettet+8713 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) Mange nettbrett som kjører Windows etter at Windows 8 kom. http://www.prisjakt....ms=l=s108377510 Endret 26. desember 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Mange nettbrett som kjører Windows etter at Windows 8 kom. http://www.prisjakt....ms=l=s108377510 Er ikke det jeg spør om. Spør om du kan vise til noe som kan gjøre en usbminnepen om til en bootbar enhet med hjelp av iPad eller Android. Det er de to som er dominerende på markedet. Win8 er nettopp sluppet til markedet og det er lenge til man kan etterlyse metoder til de brettene, man de har funksjon på neste samme nivå som en pc. RT brettene er foruten selvsagt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 For en gjeng... Mas gjerne videre i en annen tråd, eller i PM. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Til TS; For å kjøre chkdsk så starter man CMD.EXE (windowstast+R, og skriv inn), for så å skrive "chkdsk C:" eller D: eller E:, kommer ann på hvilke partisjon du vil feilsøke. For å sjekke systemfiler, så kan man kjøre system file check. Komandoen er "sfc /scannow". Dette fungerte ikke. PC-en restartet. Jeg er for øyeblikket på nettet med mobilen min. Jeg kan sikkert få hjelp til å laste ned en fil med en annen PC, men forhåpentligvis så skal jeg kjøpe en ny PC i morgen, så kan jeg glemme denne dritten. Heldigvis er ingen av filene på den uerstattelige. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Harddisken din inneholder et filsystem. Det som brukes i Windows er normalt NTFS. Det er ikke normalt NTFS, det er NTFS. Støtten for FAT32 gikk ut i Windows XP. Problemet tror jeg rett og slett er et virus. Jeg hadde glemt å installere virusprogram, og litt senere sto det at filen ntoskrnl.exe var borte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det er ikke normalt NTFS, det er NTFS. Støtten for FAT32 gikk ut i Windows XP. Problemet tror jeg rett og slett er et virus. Jeg hadde glemt å installere virusprogram, og litt senere sto det at filen ntoskrnl.exe var borte. Om du først skal kverulere, så er der full støtte for fat32 i Vista, Win7 og Win8, men ikke på systemdisken... Virus som sletter filer er sjeldent i disse dager. Sist jeg husker sånn i farten av var ILOVEYOU viruset for snart 13 år siden som slettet mp3 og jpg filer... Etter det var der en trojaner som slettet endel mediafiler i 2006... http://www.idg.no/produkter/sikkerhet/virus/article11933.ece Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Kjenner du ikke noen som har en winxp cd liggende? Eventuelt kan du jo bare laste ned en piratkopi eller noe. Tror ikke det har noe å si hvilke du bruker bare det er en win xp cd så du får kjørt scandisk fra. Når du starter opp med cden velger du repair mode eller noe sånt så kjører du scandisk og ser om det hjelper. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Det er ikke normalt NTFS, det er NTFS. Støtten for FAT32 gikk ut i Windows XP. Problemet tror jeg rett og slett er et virus. Jeg hadde glemt å installere virusprogram, og litt senere sto det at filen ntoskrnl.exe var borte. Også var det da windows xp som ble brukt i dette tilfelle. For en hjelpsom gjeng må jeg si Endret 29. desember 2012 av Ruarcs Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Sider med bare drit på. Frem og tilbake og forvirrer trådstarteren. Fortsatt råder jeg å formatere. Var det slik at OP ikke hadde USB penn eller CDer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Tror TS kan sette denne tråden til løst, siden han skulle kjøpe ny maskin... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Sider med bare drit på. Frem og tilbake og forvirrer trådstarteren. Fortsatt råder jeg å formatere. Var det slik at OP ikke hadde USB penn eller CDer? Ja, jeg har ingen stor kompetanse i PC-bruk, så jeg blir litt forvirret. Det stemmer at jeg ikke har USB eller CD, men for øyeblikket skriver jeg på en ny PC, så det er ikke et problem lenger. Jeg overfører jevnlig sikkerhetskopier av filene mine til en ekstern harddisk som jeg har, så jeg bryr meg ikke om å fikse eller hente noe ut av den gamle PC-en. Denne saken er herved løst. Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Har du noe i mot å sende pcen til meg da? Ærlig talt, gi da ikke opp mann ;-) Julen ødelagt men nyttår reddet Endret 29. desember 2012 av Ruarcs Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 Selv om dette lot seg løse, er PC-en så gammel og sliten at jeg måtte skaffet ny i nær fremtid uansett. Jeg ser det ikke som å gi opp, men å gå videre i livet. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Om du først skal kverulere, så er der full støtte for fat32 i Vista, Win7 og Win8, men ikke på systemdisken... Virus som sletter filer er sjeldent i disse dager. Sist jeg husker sånn i farten av var ILOVEYOU viruset for snart 13 år siden som slettet mp3 og jpg filer... Etter det var der en trojaner som slettet endel mediafiler i 2006... http://www.idg.no/pr...rticle11933.ece Jeg ser på det som at det ikke er støtte for FAT32 når du må gjøre ditt og datt for å få det til å funke. "Støttet" er i mine øyne når det bare er å smelle inn DVD-en og velge FAT32. Ut ifra ditt begrep kan du si at det er støtte for Mac OS X på en PC. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Om du først skal kverulere, så er der full støtte for fat32 i Vista, Win7 og Win8, men ikke på systemdisken... Virus som sletter filer er sjeldent i disse dager. Sist jeg husker sånn i farten av var ILOVEYOU viruset for snart 13 år siden som slettet mp3 og jpg filer... Etter det var der en trojaner som slettet endel mediafiler i 2006... http://www.idg.no/pr...rticle11933.ece Jeg sa ikke at det var et virus i mitt tilfelle. Jeg har aldri slått fast at det var et virus på min PC. Jeg mistenkte at det var et virus. Endret 29. desember 2012 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Ruarcs Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Jeg sa ikke at det var et virus i mitt tilfelle. Jeg har aldri slått fast at det var et virus på min PC. Jeg mistenkte at det var et virus. Kverulere på at han kalte deg en kverulant. En mann etter min smak ;-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Det er ikke normalt NTFS, det er NTFS. Støtten for FAT32 gikk ut i Windows XP. Problemet tror jeg rett og slett er et virus. Jeg hadde glemt å installere virusprogram, og litt senere sto det at filen ntoskrnl.exe var borte. Windows XP kunne da installeres på FAT32? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå