Gå til innhold

Siste sjekk på julegaven min!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har lagt fra meg hele ideen med m-ITX og bærbar nå og søkt meg rundt på nettet og kommet fram til en endelig liste med 2 spørsmål. Har skjerm, mus, tastatur og SSD fra før.

1350392.jpeg

Eller skal jeg bytte om på HK, RAM og GPU til:

1350395.jpeg

Da mister jeg wifi(kjekt), nvidia(som jeg egentlig vil ha) og muligheten til å legge til mer ram.

Litt usikker på hva jeg vinner med sabertooth, men det ser flott ut og har vist noe GPU boost. Rammen tok jeg bare fordi den va svart:D Ut ifra de testene jeg ser virker GPU bedre, men er det bare fordi den er overklokket fra fabrikk? Ser også den har mer memory data bus, men så vet jeg ikke om dette har så høy effekt?

Noen siste innspill her? Kan være en blading av disse to, eller noe helt annet.

Setter pris på innspill og meninger her.

Kunne tenkt meg ett lite puff i riktig retning med gode argumenter:)

God jul til dere alle!

Edit : Dette skal brukes til spilling(1920:1080) og ellers vanlig bruk.

Endret av Krbe14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å slippe ledning om den skal inn i stua på ett tidspunkt ja. Kan gå ned til Corsair Vengance 4gbx2 ja. 299kr på kampanje. Fortsatt så usikkert på amd vs nvida jeg, men har lest en del på:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/366052-15-7970-edition

Uavhengig så liker jeg egentlig å holde meg til en av delene.

Tenke å henge meg på Arma 2-3 og DayZ etter hvert også og det skulle vist foretrekke nvidia.

Lenke til kommentar

AMD slår Nvidia: http://www.anandtech...duct/555?vs=618

Er ikke helt sikker på om den testen var før eller etter AMDs driveroppdatering. Hvis det var før må du legge på 5-10% ytelse.

Det er helt klart resultater fra før 12.11 kom. Bare å sjekke 12.11-artikkelen deres der vanlig 7970 var rett bak 680 i BF3.

Så den nå :) I alt anna enn BF3 og Starcraft værtfall. Føle jeg er en nvidia fanboy som skulle ønske ytelsesmålinga var omvendt :D

Strengt tatt er det et par grunner til at GTX 680 har tapt seg i verdi:

GTX 670 gjør samme jobb, og leverer samme ytelse til 80% av prisen.

HD 7970 har falt i pris og HD 7970 GHz Edition har lansert.

Nvidia har hatt et rimelig svakt år drivermessig (både med tanke på driverproblemer og ytelsesgevinster,) mens AMD har lansert flere store drivere i år som alle har levert over gjennomsnittlig høye forbedringer samtidig som de har hatt svært få driverproblemer.

Nå skal det sies at om du ønsker å spille Skyrim eller GTA4 er det ofte mye kluss å få disse spillene til å kjøre bra på annet enn Nvidia, Skyrim spesielt er nesten uspillbart i enkelte tilfeller.

Hovedkort er det egentlig tre ting å tenke på:

Antall I/O-muligheter

Utseende

Pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...