Gå til innhold

End gamer pc.

Anbefalte innlegg

Heisann og god jul.

Jeg er lut lei av og tyne min nå 6 år gamle pc med 755 socket for at den skal duge til spill. Har derfor tenkt å handle noe som holder for en del år..

Legger derfor ut lista av komponenter for å høre om noen har forslag til forbedringer i oppsettet evt forslag til andre ting.

Prossesor: Intel® Core i7-3930K Processor

Hovedkort: ASUS RAMPAGE IV EXTREME, Socket-2011

kjøling: ZXT Kraken X60 All-in-One 280mm Kjøler ( pre build vasskjøler)

Kabinett: Cooler Master Cosmos II Ultra Tower

RAM:Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Lagring: Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5" KIT

Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W

Har tenkt på kjøre 32bit windows så har egentlig ikke bruk for 16GB minne men tar høyde for at det kan bli 64bit en dag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å velge 32bit over 64bit.

Det er heller ingen grunn til å velge X79 over Z77 og i5 3570k.

Det eneste du presterer er å kaste vekk masse penger for noe som ikke gir bedre ytelse. Tvert imot i mange spill vil du oppleve dårligere ytelse pga forskjellen mellom Sandy og Ivy Bridge.

På SSD siden hadde jeg styrt unna alt som heter Sandforce 2281.

Samsung 830, Crucial M4 e.l. er bedre valg her.

Ferdig vannkjøling er virkelig ikke noe å hoppe i taket for.

Det koster mer enn det smaker og du vil ofte få like gode resultater men high-end luftkjøling.

Eneste argumenter for ferdig vann må være det estetiske, men den du har satt opp ser virkelig ikke ut i mine øyne.

1.3Kw PSU? Det har du overhode ikke bruk for. CM er også i mine øyne langt nede på ønskelista hva PSU angår.

Corsair HX/AX, NZXT HALE90, Antec HCP osv er langt, langt bedre alternativer. I tillegg trenger du ikke mer enn 750w, eventuelt 850w for å sikre deg nok effekt selv om du blodklokker et SLI/CFX oppsett. Kjører selv 2 HD7970 på en AX 850w med kraftig overklokk på både CPU og GPU uten problemer.

Utover det er Cosmos 2 vanvittig stort, stygt og latterlig dyrt i mine øyne. Det er noe du kjøper om du skal lage custom vannkjøling. Corsair 650D eller andre miditowers er mye mer lønnsomt og praktisk.

Større er ikke bedre når det kommer til kabinett.

Endret av SWAT dude...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

SWAT dude

Jeg har tenkt å overklokke så lav temp er derfor et must. Om du syns prebuild er noe drit så kan jeg kanskje vurdere costum.

Når det kommer til cosmos 2 så liker jeg god plass og dagens skjermkort er store, har had problemer med å få plass til to skjermkort av dagens størrelse inn i et mid tower.

Ellers er posten din informativ og god så +1 til deg..

Lenke til kommentar

Cosmos 2 har virkelig ikke så god plass som det ser ut til, spesielt når det kommer til custom vannkjøling. Du får bare presset inn en slim 360mm radiator i toppen, og når du tar den utvendige størrelsen i betraktning, er det ikke stort.

Det er plass til mange 3.5" hardisker i det, though.

Dersom du ser etter et kabinett for custom vannkjøling er det mange andre big-towers, og tilogmed midi-towers som er bedre. Obsidian 600D, NZXT Switch 810, Corsair C70 og Cm Storm 690 II Advanced f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...