Lineplx Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Hei jeg har trent Styrke 5 dager i uken med 2 dager fri imellom i 3 mnd nå, Jeg har ikke hatt noe problem med vilja til nå jeg er helt utslitt vært helt utslitt denne mnd , det jeg ikke hadde problemer med før, sliter jeg skikkelig med nå , virker ikke som jeg får noe ut av treningen lengre, føler at det går bakover egentlig=S Så jeg tipper på at jeg trenger en pause men hvor lang pause skal jeg ta? Eller er det bare å gå ned i vekt å pushe på? Takker for alle tips =) mVh LiNePlx Lenke til kommentar
War Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Ta flere sett hvis: Du aldri har treningsverk Du aldri føler deg sliten, eller at du har trent i det hele tatt Du ikke vokser Ikke forandre antall sett hvis: Du er litt støl eller har en mild treningsverk med jevne mellomrom Du er trøtt nok til å sove godt om natta, men ikke så trøtt og sliten at du mister motivasjonen Du går rundt med en konstant "pump" i musklene Ta færre sett hvis: Du er veldig støl, og har en smertefull treningsverk i muskler og ledd. Du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, men allikevel har vanskelig for å sove godt om natta Styrken bare går nedover og nedover Det du trenger er 1,5 uke pause for å så kutte vektene med 25% og ta det derifra igjen / øke vektene med 2kg pr trening. Det kalles hvileuke/ deload om du vil google det. Endret 24. desember 2012 av War Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Som ^sier ta 1-1.5 uke fri og deload etter det. Jeg ville endret noe på programmet(færre sett, nye øvelser, ny reprange) eller lagd et nytt program. Hvis det er 5split OP har trent i 3mnd nå kanskje gå over til en 4 split eller upper/lower eller push/pull split. Endret 24. desember 2012 av fenele Lenke til kommentar
aomt Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Enig med War. 10-14 dager uten noe som helst trening (har du pusha deg selv i 1 månad, er det greit med 14 dager!). Spis godt under den tid. Sov godt! La kroppen få hente seg skikkeleg! Kutt vektene med 25% og eg tren mindre. SÅ: Kutt ut 1 dag med trening i alle fall. Kutt 1-2 øvelser på dei andre dagene. Spis nok og få nok søvn!! Restitusjon er like viktig som trening og mat. Tar du bort nok restitusjon så får du kanskje 10% utbytte av treninga. Så veldig ofte, MINDRE trening gir MEIR resultater. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Har aldri trent styrke...men har trent vann- bokser -lift av og til Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 ok takker for svar ,tar meg en pause på 10-14 dager å går litt ned på tyngden her er jeg-> (Du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, men allikevel har vanskelig for å sove godt om natta) Lenke til kommentar
War Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Deload og kutte vektene for å begynne på nytt med progresjonen igjen er noe du burde gjøre hver 6-12 uke uansett. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 ok takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå