Gå til innhold

Hvis du skulle kjøpt noe fra en nettbutikk, hva skulle det vært?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Bøker

- Datamaskiner/-komponenter

- Mobiltelefoner

- Minnepinner og minnekort

- Programvare og spill

- Film

- Telefonabonnement

- Sko

- Klær

- Helsekostprodukter

- MC-utstyr

- Møbler

- Billetter (fly, kino, konserter etc)

- Blekk til printer

- Plakater, fotoutskrifter og bildebøker

- Sportsutstyr

Denne listen kunne vært mye lengre, men for å omformulere problemstillingen et hakk: hva ville jeg ikke kjøpt på nettet?

Vel, matvarer og annet som raskt går ut på dato, eller som forringes under transport er rimelig utelukket.

Ting, og da spesielt dyre ting, som "må" prøves ut selv før kjøp, kjøpes i butikk. Jeg handler dog gjerne klær og sko på nettet dersom jeg har en viss aning om størrelsen, det er enkelt og rimelig å bytte/returnere, og dersom den økonomiske risikoen er lav. Jeg kan kjøpe en t-skjorte utenlands om den er innenfor tollgrensen selv om jeg vet jeg ikke får byttet den om den ikke passer. Kjøper jeg derimot en vinterjakke til 3000 kr skal jeg ha mulighet til å bytte den, og uten at det koster halvparten av kjøpssummen i porto.

En annen ting er at jeg er kritisk til valg av nettbutikk, både i forhold til pris på produktet og produktets bruk. Jeg kan gjerne handle for små beløp på "shabby" nettbutikker som Dealextreme, men forventer da ikke at varene har noe særlig til holdbarhet. Jeg kan sånn sett gjerne handle f.eks. en minnekortleser til 50 kr derfra, men jeg hadde ikke bestilt kondomer fra dem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...