AMDBunny Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Hvordan kan jeg gjøre mitt trådløse internett sikkert? Min nabo fikk tilgang til mitt trådløse nett tidligere mens han ventet på sitt nye internett. Hvordan kan jeg være sikker på at han ikke får tilgang igjen? Jeg har en Thomson TG789vn router. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 WPA(2) med et sterkt passord holder lenge. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Security: Broadcast Network Name: Yes Allow New Devices: New stations are allowed (automatically) Security Mode: WPA-PSK WPA-PSK Preshared Key: ************** WPA-PSK Encryption: TKIP&AES WPA-PSK Version: WPA&WPA2 Slik er mitt oppsett i dag. Er det trygt nok? Jeg har bare endret min "WPA-PSK Preshared Key". Har jeg nå et bra eller dårlig sikkerhetsnivå på det trådløse nettet? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Da jeg ikke vet passordet ditt kan jeg ikke bedømme hvor sikkert det er, men ellers er det bra. For å bedre sikkerheten kan du velge krypteringen til å kun være AES og PSK version til å kun være WPA2. Er passordet svakt så hjelper det ingenting hvis naboen din bruker noen form for lister til å prøve ut passord. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Deaktiver nye tilkoblinger, bruk langt passord med tall og bokstaver både små og store. Skru på mac godkjenning og skjul ssid. Bruk wpa2 kryptering så er det så bra som det kan bli. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 For å være sikker på at naboen ikke får tilgang, så er det nok i praksis å bare endre krypteringsnøkkel... Sjansen for at han er Lex Luthor er nok minimal Mac-filter og skjult SSID gir bare falsk trygghet. Det hjelper ikke mot script-kiddies engang. WPA/WPA2 med et unikt passord på f.eks >12 tegn er det som vil sikre nettverket mot ubudne gjester. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 For å være sikker på at naboen ikke får tilgang, så er det nok i praksis å bare endre krypteringsnøkkel... Sjansen for at han er Lex Luthor er nok minimal Mac-filter og skjult SSID gir bare falsk trygghet. Det hjelper ikke mot script-kiddies engang. WPA/WPA2 med et unikt passord på f.eks >12 tegn er det som vil sikre nettverket mot ubudne gjester. Det er "WPA-PSK Preshared Key" som er krypteringsnøkkelen, ikke sant? Det er kun den jeg har endret nå. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Jupp og det skal fint holde inntrengere ute. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Slå av WPS. https://windowssecrets.com/newsletter/routers-using-wps-are-intrinsically-unsafe/#story1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå