E_B84 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Skal sette sammen en mediepc og sett litt på komponenter. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1469985 Ifølge den kjøleren er maks TDP på cpu 65 watt Cpuen er specet til 100 watt TDP: http://shop.amd.com/...WOHJBOX#Details Vil det si at jeg ikke må finne på å kombinere disse? Vil føre til overoppheting? Kjøler må være lavere enn 50mm - det er derfor jeg har sett på denne... Endret 24. desember 2012 av Eirik84 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) blir vel til at ved høy belastning så vil ikke kjøleren ta unna nok varme, dette vil som oftest føre til at CPUen nedklokker seg og bruker mindre effekt. dette fører til at den ikke produserer så mye varme, men heller ikke jobber så raskt som den kan. verste tilfelle er at prosessoren blir for varm og brenner seg. Endret 23. desember 2012 av stich_it Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 Takk for svar Jeg må nok heller se på andre kabinett og kjølere for å se hvilke muligheter som er.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Takk for svar Jeg må nok heller se på andre kabinett og kjølere for å se hvilke muligheter som er.. Eller revurdere CPU. Intel Core i3 3225 er en meget god prosessor til formålet, dersom du ikke skal drive med gaming. Edit: Skriveleif Endret 24. desember 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Si meg, har dere prøvd dette i praksis før dere kommer med merkelige utspill? Den kjøleren vil helt fint kunne kjøle den CPU'en uten problemer. Stock kjøleren til den CPU'en er en mye enklere modell en Noctua'en. TS, kjør på! Intel sin integrerte grafikkløsning er direkte søppel sammenlignet med AMD sin. og en Mediapc vil ofte få litt flere oppgaver etterhvert, som f.eks emulatorer osv. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Ja jeg har kjørt pc med underdimmensjonert kjøling, førte til lav cpu hastighet og hyppig krasj. Men har ikke prøvd akkurat denne cpuen med akkurat denne kjøleren. Men for alle del utdyp gjerne hva du mener er feil og hvorfor. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Si meg, har dere prøvd dette i praksis før dere kommer med merkelige utspill? Hvilket merkelig utspill har jeg kommet med? TS, kjør på! Intel sin integrerte grafikkløsning er direkte søppel sammenlignet med AMD sin. og en Mediapc vil ofte få litt flere oppgaver etterhvert, som f.eks emulatorer osv. Hvis bruksområdet skal utvides, så løses dette enkelt med å sette inn et dedikert skjermkort. Core i3 takler alt av HD-materiale problemfritt, og med et lavere strømforbruk enn AMD. Lavere strømforbruk gir lavere varmeutvikling, som igjen gir mindre behov for støyende kjøling. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Kjøler må være lavere enn 50mm - det er derfor jeg har sett på denne... Kjøleren du har linket til er for øvrig 93mm høy. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 Kjøleren du har linket til er for øvrig 93mm høy. Beklager, mente denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=1469985 cpuen ligger under treet, så den kan jeg ikke bytte.. Ble overtalt på cpu-forumet til å velge denne... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Beklager, mente denne http://www.prisjakt....t.php?p=1469985 cpuen ligger under treet, så den kan jeg ikke bytte.. Ble overtalt på cpu-forumet til å velge denne... Da så... Da er det bare å kjøre i vei, kjøleren passer helt fint. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 Men tror du den kjøler nok også? Avspilling av 1080p i mp4 eller mkv, trekker det full belastning? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Vurder å redusere spenning og frekvens for CPU. MediePC trenger oftest ikke så mye ytelse, og mindre varme=mindre lyd Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 I verste fall skal det være mulig å deaktivere kjerner. Testet dette på min 1100T fra 6 til 1, gikk ned fra 60 til 27 på max load. Romtemp 22. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Men tror du den kjøler nok også? Avspilling av 1080p i mp4 eller mkv, trekker det full belastning? Tviler på at du vil bruke mer enn maks 50% CPU-belastning, gjennomsnittlig kanskje 30%. Kjøling bør derfor ikke bli et problem med den aktuelle kjøleren. Det kommer selvfølgelig ann på hvilket kabinett og andre komponenter du velger også. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Kjøleren som det er lenket til i første post er mer enn tilstrekkelig. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg tror også den kjøleren er ganske mye bedre enn stock kjøleren http://s1115.beta.photobucket.com/user/HWBBQ2/media/amd%203850/IMG_1911.jpg.html Tror det er samme kjøleren de bruker på FM2. Aluminiumsribbe med liten vifte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå