winmedi Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Hei jeg har en JVC tv. Jeg lurer på hvordan jeg kan fikse oppløsningen på tven. Når jeg kobler en pc med HDMI kabel er oppløsningen helt fucked. Hvordan kan jeg få bildet til å bli i full hd? Når jeg justerer oppløsningen fra pcen så blir ikke den riktig! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 DU må laste ned et UNfucked filter til pcen din. fungerer som en slags kodek til skjermkortdriveren din. bare google "UNfucked JVC" Hvis du begynner med å lese om tven faktisk tar full HD og om skjermkortet ditt takler å gi full HD så er jo det en start. Eller du må faktisk forklare problemet ditt / google løsninger. Ett god tips er å fortelle om hardwaren din (skjermkort, kabel og tv++) og hva det er som er "fucked" Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Jeg har prøvd med både bleket og ubleket kaffefilter. Men funket faen ikke det heller. Endret 23. desember 2012 av winmedi Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg har et kraftig skjermkort Gtx 670. Tven tar HD, men det står bare på den: HD ready 1080p. Så når jeg kobler hdmi kabelen fra pcen til tven kan jeg ikke se hele bildet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 TV-er som er merket HD Ready har i utgangspunktet oppløsning på 1366*768. At det også står 1080p betyr enten at den støtter 1080 og nedskallerer eller at den var blandt de aller første som var 1920*1080 (var litt ustandarisert merking til å begynne med). For å være sikker må du spore opp tekniske data på din modell (eller fortelle hvilken modell du har så kanskje noen kan finne det ut...). Hvis problemet er at du mister litt rundt hele bildet så er det fordi du må slå av overscan (hvis mulig... sjekk bruksanvinsingen). Ellers så er det vel innstillinger i skjermkortinnstillingene som kanskje kan hjelpe, men der har ikke jeg oversikt her og nå. Hvis TV og PC har VGA, prøv det. Ofte enklere å få til å funke. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 har du lastet inn nyeste driver til skjermkortet? har du valgt å utvide desktopen til to skjermer eller gjort det på annen måte(duplisert dekstop?)? bruker du windows eller medfølgende program til skjermkortet for å administrere oppløsning og tilkobling, man har gjerne flere muligheter i programmet til skjermkortet. Hvilken tv er det? har du sjekket overscan settings på tv og skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå