Pallantir Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Datteren min vil (som resten av fjortisene i verden) bruke snapchat på eplegreia, og det funker på hytta, men ikke hjemme. Jeg har servere og M0n0wall-brannmur satt opp begge steder, med identiisk konfigurasjon, noe som får meg til å lure på om det kan ligge i det trådløse nettverket eller i nettleverandøren. Jeg prøvde å søke på Google og Bing, men fikk bare en million poster om hvordan man blokker andre brukere på Snapchat, ikke om brannmur og sånt. Har noen en anelse om hva dette kan være, og hvilke porter leketøyet bruker? Jeg har internett gjennom Broadnet, vanlig ADSL. Jeg har ikke merket at de blokkerer noe annet, alt av torrents og sånt går helt glatt. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 prøv å slett appen å legg den inn på nytt igjen først. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Takk, men det er nok ikke så enkelt. Ingen av venninnene hennes som har det epleskrotet (8-10 stykker) får det til å funke her hos oss, men det funker alle andre steder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 iPhone takler ikke WiFi med samme ssid men forskjellig MAC, så om du har identisk konfig begge plassene, så er det egentlig to forskjellige nett da du sikkert ikke har samme MAC adresse på begge nettene. Oppdaget dette i jula da en person hadde vært på et WiFi med SSID Dlink og kom nå til en person som også hadde standardinnstillingene på Dlinken. Resultat var at iPhonen kom seg ikke på nettet. Måtte slette innstillingene til Dlink og så legge det til igjen... Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Takk, men det er ikke problemet. De kommer på det trådløse nettet og kan bruke Wimp, nettleser og alt annet. Det er bare akkurat Snapchat som ikke funker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Er det at bildene ikke kommer frem, eller at de ikke blir sendt? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 De blir ikke sendt. Og det er helt konsekvent, for de andre iSlavene i venninneflokken har akkurat det samme problemet. Det funker hjemme hos dem, men ikke hjemme hos oss. De blir ikke sendt. Og det er helt konsekvent, for de andre iSlavene i venninneflokken har akkurat det samme problemet. Det funker hjemme hos dem, men ikke hjemme hos oss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Prøvd å slå av monowallen der det er problemer? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Ja, og det hjelper ikke selv om jeg åpner for alt, med full gjennomgang. Det står at meldingen blir sendt, så at den er sendt, men ett sekund senere forsvinner logginnførningen om at den er sendt, og den kommer aldri fram. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 De kommer ikke fram. Det står at de blir sendt, så står det i ett sekund at de er sendt, og så forsvinner de fra listen, og mottakeren får ingenting. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 ^ Dette vet jeg om flere som har vært borti på mobilnettet også. Konklusjonen min er at programmet må inneholde råtten kode, noe som jeg går utfritta at stemmer pga det henger seg forholdsvis ofte. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Kjipt at det skjer hjemme hos meg, men aldri hos venninnene hennes, da. Man blir visst litt "uttafor" i de miljøene hvis ikke appene funker... Endret 12. januar 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
slippern Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 DNS problemer kansje? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Tror ikke det. Det ville være merkelig at den i det hele tatt koblet seg til da. Og jeg har ikke problemer med så mye annet. Ett problem jeg har, er at Dropbox (som jeg bare bruker til jobbgreier) ofte ikke dukker opp første gangen jeg skriver inn adressen. Jeg må trykke enter i URL-feltet en gang til for å komme dit. Men det har jeg opplevd andre steder også. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Jeg har et lignende problem med Instagram (et annet fjortisleketøy) på skolen. Nettleseren, youtube, andre apps og snapchat funker på skolens nettverk, men ikke instagram. Vi kan ha det samme "problemet". Endret 14. januar 2013 av Eksboks Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Ikke umulig. Instagram funker hjemme hos oss, iallfall. Hvis ikke ville nok datteren min fått totalt nervesammebrudd. Justin Bieber kunne jo lagt ut noe på nettet uten at hun så noe! Selv foretrekker jeg Kim Kardashian, sikle-sikle: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå