Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Snapchat funker ikke hjemme - hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Datteren min vil (som resten av fjortisene i verden) bruke snapchat på eplegreia, og det funker på hytta, men ikke hjemme. Jeg har servere og M0n0wall-brannmur satt opp begge steder, med identiisk konfigurasjon, noe som får meg til å lure på om det kan ligge i det trådløse nettverket eller i nettleverandøren. Jeg prøvde å søke på Google og Bing, men fikk bare en million poster om hvordan man blokker andre brukere på Snapchat, ikke om brannmur og sånt. Har noen en anelse om hva dette kan være, og hvilke porter leketøyet bruker? Jeg har internett gjennom Broadnet, vanlig ADSL. Jeg har ikke merket at de blokkerer noe annet, alt av torrents og sånt går helt glatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+8713

iPhone takler ikke WiFi med samme ssid men forskjellig MAC, så om du har identisk konfig begge plassene, så er det egentlig to forskjellige nett da du sikkert ikke har samme MAC adresse på begge nettene.

Oppdaget dette i jula da en person hadde vært på et WiFi med SSID Dlink og kom nå til en person som også hadde standardinnstillingene på Dlinken. Resultat var at iPhonen kom seg ikke på nettet. Måtte slette innstillingene til Dlink og så legge det til igjen...

Lenke til kommentar

De blir ikke sendt. Og det er helt konsekvent, for de andre iSlavene i venninneflokken har akkurat det samme problemet. Det funker hjemme hos dem, men ikke hjemme hos oss.

De blir ikke sendt. Og det er helt konsekvent, for de andre iSlavene i venninneflokken har akkurat det samme problemet. Det funker hjemme hos dem, men ikke hjemme hos oss.

Lenke til kommentar

Tror ikke det. Det ville være merkelig at den i det hele tatt koblet seg til da. Og jeg har ikke problemer med så mye annet. Ett problem jeg har, er at Dropbox (som jeg bare bruker til jobbgreier) ofte ikke dukker opp første gangen jeg skriver inn adressen. Jeg må trykke enter i URL-feltet en gang til for å komme dit. Men det har jeg opplevd andre steder også.

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem med Instagram (et annet fjortisleketøy) på skolen. Nettleseren, youtube, andre apps og snapchat funker på skolens nettverk, men ikke instagram.

Vi kan ha det samme "problemet".

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...