Bjerknez Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg og Tomsi42 var på en liten annonsert fototreff i dag og stedet var Gamlebyen i Fredrikstad. Her er vertfall noen av bildene jeg tok i dag. Bestemte meg for å kjøre en s/v konvertering på alle sammen. Alle bildene er tatt med Fuji X100: Bilde tatt fra bilen på parkeringsplassen. Samme bygget man ser på første bildet til venstre, men dog litt nærmere. En snurrepippelrull av en jernstang... Tja... En vinterforlatt båt... Enda en vinterforlatt båt, med litt speiling... Et litt slitent skall av en båt. Tja... En sykkel... Julegata i Gamlebyen. En gammel harpun som ble brukt på hval for mange år tilbake. "Anne's" er et gammelt men erverdig begravelsesbyrå. I bakgrunnen skimter man julegrana på torvet. Balaklava er et nedlagt "vannhull". For dere som har fulgt med på "Åndenes Makt" på TVN så har dere sikkert sett et innslag der fra dette stedet. Denne bilen finnes det nok ikke veldig mange av vil jeg tro...? En julegran med innfartsåren til Gamlebyen i bakgrunnen. En statue av en soldat. Like ved inngangen til modelltog museet. Det eneste brukbare bildet jeg fikk innendørs av modelltog museet grunnet feil brennvidde etc. Et gammelt dørhåndtak... Gamlebyen kirke. En julenisse så nerme Jul blir aldri feil. En kaffekopp etter en fotorunde er heller aldri feil. Tomsi og jeg sitter og løser noen verdensproblemer. Takk for en hyggelig fototur Tomsi! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Takk for hyggelig fototur; jeg har akkurat slått på PC'en, så det tar litt tid før bildene er på plass. Synes at Tja #1 ble bra, jeg. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Joda, den ble ikke så ille den Jeg skrev "Tja..." bare for at jeg ikke helt vet hva jeg skal si om bildet. Det er bare ett bilde liksom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Nettopp. Ja, noen bilder havner vel der. Ser for meg det samme bildet i farger, og i sommerlys, i en reiselivsartikkel om gamlebyen. Her er mitt første bidrag - BjerkneZ og nissen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Haha... er egentlig mest fornøyd med at det ble litt god reklame for X100'en med skinnvesken, hehe. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Her er mitt første bidrag - BjerkneZ og nissen. Spørsmålet er jo hvem som er hvem... -Sorry, kunne ikke dy meg. Nuvel. Mange fine bilder, Bjerknez. Fint med s/h. Favoritten min er Anne's. Det er noe med stemningen i motivene som gjør at det hele ser ut til å være fotografert i "gamle dager". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Godt sagt, Bykatt. Det er mange motiver i gamlebyen som egner seg i s/h. Her er noen i s/h fra meg: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Og så noen i farger (ikke at det er så mange farger): Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Spørsmålet er jo hvem som er hvem... -Sorry, kunne ikke dy meg. Nuvel. Mange fine bilder, Bjerknez. Fint med s/h. Favoritten min er Anne's. Det er noe med stemningen i motivene som gjør at det hele ser ut til å være fotografert i "gamle dager". Utrolig at du synes det. Det er faktisk det eneste bildet jeg faktisk hadde i hodet og som mer eller mindre var planlagt Flotte bilder fra deg også Tomsi Ser du drar litt hardere i spakene enn meg, men det ble jo fint da Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Ser du drar litt hardere i spakene enn meg, men det ble jo fint da Jepp, liker å ta i litt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Noen fler fra meg: Endret 24. desember 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 Likte veldig godt det øverste bildet der Tomsi, samt det med kannene. Synes ikke mitt bidrag med disse kannene ble noen suksess, hehe. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Likte veldig godt det øverste bildet der Tomsi, samt det med kannene. Synes ikke mitt bidrag med disse kannene ble noen suksess, hehe. Takk. Slike kanner kan være vanskelige å få til; det dukker nok opp flere muligheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå