Gå til innhold

Lyder fra ECS 551 Green C1400, hva kan det være?

larsr

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min nye ECS 551 igår og var ivrig etter å instalere den. Merket raskt de merkelige piplydene fra en plass under esc tasten.

Pipelydene kommer og går og de er spesielt sterke når jeg f.eks surfer(virker som det er når jeg loder grafikk). Tror ikke det er hd'en, men kanskje grafikk kortet?!

Er det noen med lignende symtomer eller og hva gjorde eller måtte dere gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke vifta, eller det vil si jeg har ikke kjørt noe spill på den enda. Lydene kommer uregelmessig, men blir sterkere og kommer oftere etter at maskina har kjørt ei stund(uten at jeg har gjort noe annet enn surfe).

Står den i ro og jeg ikke gjør noe kommer bare små pip(nesten som fra et av de gammle modemene). Men åpner jeg f.eks browseren så kviner det noe voldsomt akkurat i det den loades.

Kanskje det er vifta, men at det kan kalles vanlig vifte sus.... lyden er for høyfrekvent og plagsom til det.

Jeg tror jeg kommer til å returnere maskina. Er det noen som har erfaringer med retur fra multicom?

Lenke til kommentar

Sjukkogmorley: Du er skikkelig flink til å holde deg til emnet du.. Du hjalp sikkert vedkommende mye..

Så over til saken. Jeg har også lik maskin som deg. Jeg har ingen problemer slik du beskriver. Men jeg kan ut fra det du beskriver slå fast at det er noe med maskinen din som det ikke skal være.

Send den tilbake og få det fikset. Verken viften eller noe annet i min maskin piper i allefall.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

Det er ikke batteri lyden! Jeg kommer til å sende maskina tilbake igjen. spm er om jeg skal sende den inn til reperasjon eller om jeg skal bruke retur retten og heller bestille ny maksin?

Jeg hadde våte drømmer om acer 800 maskinene, men det koster litt flere høvdinger enn det jeg har i mitt budsjett!

Lenke til kommentar

Det tar alltid laaang tid når en sender saker og ting inn til reparasjon. Ihvertfall når det gjelder hifi-komponenter. Kan ikke tenke meg at de er noe raskere i pc-verden..

Jeg ville prøvd å fått meg en ny maskin. Hvis ikke shoppen du har kjøpt pcen av setter seg på bakbena, skal du ha en ny maskin ganske raskt.

Lenke til kommentar

:woot::woot::woot::woot:

Pipelydene du hører kommer fra strømforskyningen inne i maskinen.. spesielt strømforskyningen til cpu har en tendens til å lage slike pipelyder.

Det virker som dette irriterende problemet omfatter alle merker og spesielt maskiner som er utstyrt med prosessorer som har Speed Stepping (P4m og Pentium -M, ikke Celeron).

Lydene varier i styrke etter hva slags belastning prosessoren får. Ved 100% belastning blir faktisk lyden lavere. Men spesielt ved grafikk som flash kan det blir veldig irriterende piping. Lydene varierer også etter hvilke størmsparings program maskinen kjører på.

Det virker også som at problemet omfatter bare enkelte maskiner dette kan komme av at ingen komponenter er helt like og hvis kvaliteten ikke er helt god kan dette skape pipelyder, men det er bare spekulasjoner. En annen viktig faktor er at mange mennesker ikke er kapable til å høre slike høyfrekvente lyder. For de som hører disse lydene kan det være utrolig irriterende, spesielt hvis man sitter i et stille rom.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har noen hørselsproblemer ennå jeg hvertfall... hehe.. :)

Men det er nok sant som du sier at det er forskjell på hver cpu, selv om de i utgangspunktet er like. Det er feks av betydning hvor cpuen er produsert med tanke på feks overklokking....

Er dette noe en kan reklamere på feks, hvis progblemet skulle oppstå en gang?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Det virker som dette irriterende problemet omfatter alle merker og spesielt maskiner som er utstyrt med prosessorer som har Speed Stepping (P4m og Pentium -M, ikke Celeron).

Dersom dette er tilfelle er det vel ikkje heilt usannsynleg at problemet kan løysast med nye drivarar/firmware...eller?

Far min har forresten ein switch som lager konstant høgfrekvent pipelyd. Han høyrer ikkje lyden, men eg gjer. *Frykteleg* irriterande. Eg ville nok sendt mi maskin i retur dersom dette skjedde med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...