Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: det er stort sett kvinnen som setter i gang skillsmissen

Anbefalte innlegg

Dette stemmer ikke nå lenger. Vi skal ikke mange år tilbake i tid før dette stemte, men i 2012 er det tilnærmet likt mellom kvinner og menn. Fortsetter den samme trenden, så vil det faktisk være flest kvinner som er utro om noen år.

Det vil vise seg.

Det er også verdt å nevne at mange av mennene som er utro gjør det fordi de er i sexløse ekteskap, der det først og fremst er kvinnen som har bestemt at hun alltid er for "sliten" til å ha sex. Jeg liker som folk flest ikke utroskap, men jeg synes nesten partneren din fortjener det hvis hun regelrett nekter deg sex.

Ja, det var poenget mitt. Ikke at de nødvendigvis fortjener det, men at mannen reagerer med utroskap istedet for skilsmisse. Og så reagerer kvinnen på utroskapen med skilsmisse, og dermed ble det "kvinnens initiativ" når det i utgangspunktet kunne vært mannens.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke tilfeldig at skillsmissene har gått i taket etter den såkalte "kvinnefrigjøringen".

Ja, kvinner er den innledende part i største delen av skillsmissene, det er korrekt.. statistikken er på ingen måte "likestilt".

Det vil vise seg.

Ja, det var poenget mitt. Ikke at de nødvendigvis fortjener det, men at mannen reagerer med utroskap istedet for skilsmisse. Og så reagerer kvinnen på utroskapen med skilsmisse, og dermed ble det "kvinnens initiativ" når det i utgangspunktet kunne vært mannens.

Geir :)

Og det er fullstendig uhørt at dette også går andre veien?

Lenke til kommentar

Ikke tilfeldig at skillsmissene har gått i taket etter den såkalte "kvinnefrigjøringen".

Ja, kvinner er den innledende part i største delen av skillsmissene, det er korrekt.. statistikken er på ingen måte "likestilt".

Kommer ikke dette på grunn av at de faktisk tør å skille seg nå istedet for å måtte leve i ett kjærlighetsløst (i mange tilfeller også voldelig) forhold i frykt for å bli utestengt fra samfunnet ellers?

Lenke til kommentar

Nei, det kommer av hjernevasking og urealistiske forventninger.

Menn har alltid vært ivaretagere og beskyttere av kvinner, men marxistene skal selvsagt ha oss til å tro at menn var slike forferdelige skapninger før i tiden.. og til en stor grad fortsatt.

Sex-&-the-City-Sex-and-The-City-The-Score.jpg

Disse kvinnene som flyger fra mann til mann og som i en alder av førti år finner seg selv barnløs, uønsket og forlatt er ofte ofre for denne type hjernevasking.

Lenke til kommentar

Å sammenligne mennesker med dyr er under alle omstendigheter feil.

I noen tilfeller, ja. Ikke i alle.

Nå er jeg ikke sikker på i hvor mange dyrearter det er slik, men det er vanligvis en alfahann som sitter på "toppen" og har seg med mange kvinner. Slik er det også med mennesker. En liten del av menn, kanskje 20 %, har seg med kanskje 80% av kvinnene utenfor forhold. Tallene er ikke nøyaktige, men det er ikke helt way off.

Lenke til kommentar

Påstand: det er stort sett kvinnen som setter i gang skillsmissen

Ser ikke vitsen i å diskutere egentlig....

Stort sett kan jeg tro du har rett... MEN det er nok mannen som er mest skyld i det likevel, selv ikke kvinner drar i gang skillsmisse uten grunn.

Lenke til kommentar

Beklager, men for meg så virker det som om du er ute etter kvinnfolk generelt. Hva er det du har imot oss?

Ingen fortjener at partneren er utro.. de pleier ikke å nekte sex på pur f, som regel er det på grunn av at deres sexdrift går ned/barnefødsel/for sliten pga barn som tar opp all tid/føler seg lite tiltrekkende/osv/osv/osv.

Gjennom hele mitt liv har jeg blitt komfrontert med all verdens påstander om hva menn gjør mere galt enn kvinner. Skal jeg da tolke det som at de som kom med de påstandene var ute etter å ta menn? Hvorfor kan ikke en problematisk adferd være mere utbredt hos kvinner enn hos menn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...