Epp Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Hei Trenger litt hjelp for å få satt opp nettverket for min far. Jeg prøver å sette opp slik at det er mulig å koble på flere PCer/tablet/mobil. Altibox-boksen har en router med wi-fi innebygd og i følge det som stod skrevet kunen man koble på en switch for flere PC-er. Jeg prøvde det, men når jeg kobler på PC nr 2 så går nettet så trengt at det blir noe ala modem hastighet. OK, da må jeg ha en router, tenkte jeg. Så jeg byttet til en router med wi-fi og koblet den opp på altibox-boksen. Fikk mye problemer med å få ting til å virke. Jeg trenger å port forwarde en port til en av PCene og det var ikke så lett å få til. Det virker nå, men det som er problemet er at nå får jeg ikke f.eks Google Talk til å virke på alle PC/mobiler som er tilkoblet. Og jeg må få det til å virke. Så det jeg lurer på er om noen har en oppskrift på å få satt opp et system slik at det virker. Jeg forstår ikke heller hvorfor det ikke fungerte med en switch... Boksen har jo en router... Har selv Altibox hjemme og der var det mye enklere for det var bare å koble til en router og så var det fikset. Det er dog en annen boks (uten router) enn den som min far har. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Da skal fungere med en vanlig switch på hjemmesentralen, hvordan har du koblet det? Du har vel ikke koblet samme både tv og internett portene eller lignende? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Da skal fungere med en vanlig switch på hjemmesentralen, hvordan har du koblet det? Du har vel ikke koblet samme både tv og internett portene eller lignende? Nei, kun koblet switchen eller router til PC-porten på altiboks boksen. Den har 4 porter, 3 til TV og en til PC. Ikke noe WAN-port e.l. Endret 23. desember 2012 av Epp Lenke til kommentar
Epp Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) En ting til. Jeg oppdaget nå at Google Talk funker på Android mobiler, men ikke på PCene som er koblet via trådløst. Regner med at Android mobilene bruker samme porter eller trikser de det til via port 80 e.l.? Endret 23. desember 2012 av Epp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå