anaconda Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Trener innendørs på sykkel og trives med det. Det går veldig bra, men et problem er at jeg blir veldig sår bak. Jeg bruker sykkelshorts med padding (ikke slike bukser med seler). Jeg kjøpte noen fra Craft til rundt 5-600 kr i sportsbutikk, så har jeg noen fra stormberg. Disse funket greit i begynnelser, men nå blir jeg fryktelig sår bak. Jeg bruker krem på etter trening. Shortsene vaskes etter hver treningsøkt. Er ikke paddingen i disse god nok siden jeg blir så sår bak? Må man ha sykkelbukser til flere tusen, eller er det andre grunner til at jeg blir så sår bak? Håper noen kan svar, hjelpe meg dette. Jeg elsker å trene knallhardt, men føler at dette hindrer meg og jeg klarer ikke å trene så mye og så lenge som jeg selv ønsker. Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Kommer jo litt ann på hvor det blir sår da, men har du sjekket sittestilling. Sår kommer ofte av at man beveger rumpa mye. Er setet litt høy kan det føre til vipping på hofter og rumpe. Det er ikke særlig lurt Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Vil anbefale bukser med seler, det er viktig at buksen sitter stramt og godt. Husk at det ikke skal være undertøy under. Har ikke opplevd å bli sår, men øm har jeg vært flere ganger og har da tatt ett lite avbrekk i fra treningen en stund. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Kanskje sitter du med for mye vekt på sadelene. I.e for oppreist sittestilling eller kankje du simpelten ha en sadel som passer deg dårlig. Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Hva med å bytte til et sete som er mykere ? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Hva med å bytte til et sete som er mykere ? Mykere sete er ikke nødvendigvis riktig, ofte kan det gi mer gnag og en hardere sadel kan være bedre. Begynn med å måle avstand mellom sittebena og sjekk at sadelen er riktig størrelse. Deretter må man nesten bare prøve seg frem. Sadler er veldig individuellt. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 Jeg vet ikke om man kan bytte sete på sykkelen? Dette er en Abilica probike trimsykkel. Setet er ganske stort og hardt. Vi har sånn ekstra gel setetrekk fra biltema, men det passer ikke til dette setet. En ting som hjalp litt og har gjort det bedre, er å smøre godt inn med fuktighetskrem før jeg tar på shortsen og setter meg på sykkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå