AnaXyd Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Heisann! Sliter litt med pollenallergi, samt mye hår fra kattene mine som havner overalt. Derfor er jeg nå ute etter en løsning på dette. Finnes det noen smarte produkter til dette, spesielt mot kattehår? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Luftrenser: http://www.komplett....l.aspx?bn=10932 Kanskje vurdere en robotstøvsuger som kan gå flere ganger i uka, eventuelt daglig: -Roomba 780: Denne har doble HEPA-filer og sidebørste som tar godt langs kanter. Sidebørsten og de andre børstene bør rengjøres en gang i uka hvis det er mye hår som samles opp. Begge robotstøvsugerne har poseløse kammer som er bare å tømme i søpla når den er full. Følger med 2 "fyrtårn" som kan brukes til å sette opp virtuelle vegger hvis man har et område man ikke vil støvsuge. Har også "fyrtårn" funksjon som gjør at støvsugeren gjør ferdig èt rom før den går til neste. -Neato XV-25: Har "HEPA-Like" filtre. Ikke fått sett specs på disse enda men jeg kan finne ut hvis du tenker på å kjøpe en. Har ikke sidebørste så den tar ikke like godt langs kanter men er bedre egnet for tepper og husdyr pga bedre sugekraft og krever mindre rengjøring enn Roomba. Har bedre "syn" enn Roomba pga laserskanning av rom og gjenstander i rommet. Følger med magnetbånd som man kan avgrense områder med på samme prinsipp som med Roombas fyrtårn. Begge støvsugerne er i samme prisklasse og er like god med pro/cons. Endret 23. desember 2012 av fenele Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 Takk for svar! Er det noe man kan gjøre for å unngå at hår i det heletatt samler seg på gulvet? Noe magnetlignende saker som hårene, støvet osv fester seg til istedet? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Luftrenser tar litt, statisk mopp tar en god del på plasser du ikke kommer til med robotstøvsuger. Jeg ville satset på Neato. Kan sjekke om de har planer om å gi ut en ny modell i 2013 hvis du er intr. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Neato så absolutt best ut, spesielt med tanke på at den virket mer intelligent enn Samsung Navibot også. (Selv om Navibot ser ut til å ha automatisk tømming av beholder). Gjerne interessert i noe mer info om du har det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå