myhken Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg har et Nikon D3200 kamera jeg filmer litt med. Filmene er filmet med .mov formatet. (QuickTime). Når jeg spiller av filmene på mitt Android 4.1.1 nettbrett får jeg helt fint bilde, men ikke noe lyd. Nå har jeg prøvd å installere flere apper som skal ta.mov filer (Som MXPlayer, VLC og MoboPlayer. Men resultatet er det samme, ingen lyd i filmene jeg har filmet med D3200 kameraet. På pcen fungerer selvsagt lyden på de samme filene. Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Konvertere de til et annet filformat burde fungere. Kanskje ikke den optimale løsningen, men det er det som funker. Aner ikke om det er noen apps på Android hvor man kan konvertere filmer.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Hadde håpet på noe annet. Planen var liksom å kunne se videoer tatt med kameraet direkte på TF300TG, f.eks i morgen i juleselskapet. Bare bruke minnebrikken i padden. Da blir det litt upraktisk å måtte konvertere først. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg har ingen problemer med lyden i .mov filer på min Transformer TF101 med Android 4.0.1 eller Asus Nexus 7 med Android 4.2.1 og VLC player. .mov videoene er tatt med iPhone 4S og Nikon E5600. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Merkelig. Her går det i alle fall ikke. Når jeg legger samme video ut på youtube, kan jeg spille den av derfra med lyd på nettbrettet. Men vil ikke spille av lyd ellers. Alle andre formater fungerer helt fint. Bakdelen er jo at D3200 kameraet kun spiller inn i .mov formatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå