kristi0501 Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Hei. Noen på skolen jeg går på har laget en formspring.me/ bruker der de legger ut "gossip", og legger ut informasjon om enkeltpersoner. Vi ønsker å finne ut hvem denne personen er, å få vedkommende til og slette denne brukeren. Hvis vi lager en hotmail account, å får vedkommende til og sende en mail til denne hotmailen, kan vi da finne ipadressen? Hvis dette ikke fungerer, kan noen andre komme med noen tips til hva vi kan gjøre for å finne ut vedkommenes ipadresse? Jeg vet man kan gå inn på slettmeg.no for å få slettet slike kontoer, men vi ønsker å finne ut hvem som har gjort dette, for så å konfrontere vedkommende. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Du kan sjekke IP-adressen til vedkommende ved å få ham til å sende deg en mail, ja. Høyreklikk på mailen og trykk "Vis meldingskilde" ("View message source"). Bla litt ned, så finner du IP-adressen. Lenke til kommentar
kristi0501 Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Takk for svar! Hvordan kan jeg finne ut hvilken person ip-adressen står på? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Ta det opp med rektor Lenke til kommentar
kristi0501 Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg tror nok ikke dette vil hjelpe oss med å finne vedkommende. Han kan ikke gjøre noe vi ikke kan, vil jeg tro hvertfall Men takk Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 http://whatstheirip.com/ Lenke til kommentar
kristi0501 Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Sajaber: Tusen takk for linken, hjalp mye! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Ta det opp med rektor Jeg tror nok ikke dette vil hjelpe oss med å finne vedkommende. Han kan ikke gjøre noe vi ikke kan, vil jeg tro hvertfall Men takk Poenget med det at rektor kan se på saken og saken kan videre politianmeldes som igjen fører til at Formspring.me kan utlevere informasjon hvis dette er en sak for politiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå