Gå til innhold

Kjøp av Gamer-PC

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønsker å kjøpe en Gamer-PC. Har nesten null og niks peiling på data, derfor jeg skriver ett innlegg her. Tenkte å bestille ifra komplett.no. Tenkte selvfølgelig en stasjonær PC.

Må ikke være altfor dyr, etter som jeg er student men god nok til å kjøre Call of Duty om det er mulig. (Black Ops 2, Battlefield 3 og nyere spill), Jeg kommer med ett forslag så får dere gi meg en tilbake melding og gi men tips og forslag.

- Intel core i7

- HD 6970

- SSD (Vet ikke hva dette er men har hørt det er bra?)

- x antall RAM.

- Takker for tips og svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du ikke har tenkt å bygge selv, og heller ønsker en ferdigbygget maskin? Vet ikke helt hvilket prisnivå du hadde tenkt deg, men denne her føler jeg gir mye for pengene: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10717 Hadde du tenkt deg noe billigere, så er denne her også et ganske bra kjøp: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10732

SSD er et lagringsmedium, på lik linje med en harddisk. Forskjellen er at en SSD bruker en annen teknologi og er mye raskere. Ulempen er at de koster mye mer per GB enn en gammeldags harddisk. Det er derfor vanlig å skaffe seg en SSD på 120-200GB hvor man legger operativsystemet og spill på, og en stor harddisk på f.eks. 1TB hvor man kan hive inn alt av filmer og bilder og slikt.

Lenke til kommentar

Listen til Marius er flott den, men du behøver strengt tatt ikke en så dyr maskin for å spille nyere spill. SSD er vel og bra, men langt ifra nødvendig og kan heller sees på som en bonus etter at det vitale er prioritert. Ønsker du å oppgradere til en SSD på et senere tidspunkt er det dessuten en uhyre enkel prosess.

Her har du et forslag som koster mindre, og som er bortimot likt i spillytelse.

https://prisguiden.no/liste/137325

CPU-kjøleren kan du droppe hvis du ikke har planer om å overklokke, eller bryr deg om litt susing under belastning. Windows er i mine øyne noe man skaffer på annet vis når man vil spare litt. Du kan også kjøpe en Windows 8 Upgrade-utgave, men jeg er ikke så sikker på om det er fullt så lett som enkelte skal ha det til å aktivere dette på en tom disk/uten en eksisterende Windows-installasjon.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kjøpe Windows 8 Pro oppgraderings-utgaven hvis man ikke har Windows 7(?) fra før av på disken. Dette er fordi det du kjøper (fra Microsoft sine sider for 249,-) er en oppgraderingsagent/programvare som oppdaterer, så da må du ha OS på fra før.

Jeg ville gått for et GTX670 eller HD7970 kort.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kjøpe Windows 8 Pro oppgraderings-utgaven hvis man ikke har Windows 7(?) fra før av på disken. Dette er fordi det du kjøper (fra Microsoft sine sider for 249,-) er en oppgraderingsagent/programvare som oppdaterer, så da må du ha OS på fra før.

Jeg ville gått for et GTX670 eller HD7970 kort.

Da bør han gå for 7970, fordi 7970 er overlegen 670, spesielt i BF3.

Lenke til kommentar

Listen til Marius er flott den, men du behøver strengt tatt ikke en så dyr maskin for å spille nyere spill. SSD er vel og bra, men langt ifra nødvendig og kan heller sees på som en bonus etter at det vitale er prioritert. Ønsker du å oppgradere til en SSD på et senere tidspunkt er det dessuten en uhyre enkel prosess.

Her har du et forslag som koster mindre, og som er bortimot likt i spillytelse.

https://prisguiden.no/liste/137325

CPU-kjøleren kan du droppe hvis du ikke har planer om å overklokke, eller bryr deg om litt susing under belastning. Windows er i mine øyne noe man skaffer på annet vis når man vil spare litt. Du kan også kjøpe en Windows 8 Upgrade-utgave, men jeg er ikke så sikker på om det er fullt så enkelt som enkelte skal ha det til å aktivere dette på en tom disk/uten en eksisterende Windows-installasjon.

Overklokke? Budsjettet vet jeg ikke, men jeg må jo kjøpe skjerm og tastatur i tillegg. Har høytelere og mus.

Lenke til kommentar

Overklokke, er å sette noe over stock

Edit: Begge de to tingene du ikke har er noe som er veldig spesifikt for hver person, noen kan sitte med en 1920x1080 TN panel skjerm, og like det mens andre sitter og tenker at deres 2560x1440 IPS skjerm ikke er bra nok ;) Nesten det samme med tastatur :closedeyes:

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...