raddo Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Kom på en ting som hadde vært gankse fet.. :smile: Jeg skal sette opp en linux maskin til router og firewall for naboen, vi er i nettverk og begge får 1mbit ADSL denne måneden. I min PC skal jeg ha to nettverskkort og ha kabelen fra naboen i det ene kortet og kabelen fra mitt nettverk i det andre kortet. Når jeg gjør det sånn har jo kun naboen tilgang til min maskin, ingen av de andre i mitt nettverk... det er ypperlig for meg.. Det betyr jo også at jeg har tilgang til alle han sine og alle mine.. Da er det jo bare å sette det ene nettverskortet til å bruke han sin router til gateway... men hvordan blir dette når jeg skal laste ned og sånn ? Vil tro at det ikke går ann å laste ned en fil og bruker begge adsl linjene samtidig, men finnes det programmer for windows hvor jeg får liste over alle applikasjoner som bruker internett, og kan velge hvilket nettverkskort det skal bruke ?? For eksempel å kjøre Opera og internet explorer på den ene og ftp downloads på den andre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå