Neglesaks Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg har en bærbar PC som er koblet opp mot internett via en router. Denne PC'en er det en proff som har fikset. Den bruker Novell Client og funker helt fint. Men jeg har også en stasjonær PC, som jeg også har koblet i routeren, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få den PC på nettet.. Den bærbare PC'en bruker Win 2000 og min PC har Win XP. Jeg har forresten Telenor ADSL, hvis det har noen betydning.. Jeg vet IP'en til routeren, men skal jeg legge den som gateway? Den bærbare pc'en bruker DNS, skal den andre også gjøre det? Kan noen skrive en smørbrødliste til meg, som forklarer hva jeg skal gjøre steg for steg.. Routeren er forøvrig en D-Link DI-804.. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 du skal både bruke gateway og dns.... Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Er det ingen som kan gi meg en bedre forklaring? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Du skal bruke ip'en til routeren som gateway. Bruk også samme DNS server på maskin nr 2. MVH Andreas Aulin Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 nå har jeg satt routeren som gateway, og bruker nå samme DNS på maskin 2 som på maskin 1. Men jeg lyser ikke i routeren.. er det bare å trykke på internett explorer ikonet for å komme på nettet, eller må jeg gjøre noe mer? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Om det er satt opp rett skal det bare vær å kjøre igang. Du kan jo forsøke å pinge routeren å se om du får svar, gjør du det er det kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå