D-600 Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hvordan aktivere den? Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Hvordan aktivere den? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Trengs ikke å aktivere den, den er allerede aktivert og kjører i bakgrunnen så fort Win8 er installert. Har du automatiske oppdateringer påslått er den alltid oppdatert også. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Det står at den er dektivert når jeg klikker på den under programmer.... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Er det en pc du selv har installert Win8 på, eller er det en ny pc med Win8 ferdig installert? Er det en ferdig pc, er det garantert installert noen prøveversjoner av f.eks Norton eller McAfee. Avvinstaller disse først, så skal nok defender fungere helt fint. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Takker, hadde innstalert prøveversjon av mcafee, fjernet den nå Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg må bestandig logge meg på microsoft kontoen med passord før jeg logger inn på pc. Vet du om det går ann å skippe denne slik at en kan trykke på startknappen slik at den starter rett opp uten å logge inn på noen måte. (står som administrator) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Nei det vet jeg ikke, jeg logger meg på med passord på begge mine pcer alltid. Tror ikke du kommer unna det så lenge du bruker en Microsoft konto. Hadde du brukt en lokal konto, så slipper du, men finner ingen måte å bytte fra Microsoft konto til lokal konto på. Men det må være løsningen. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2012 Ok, mange takk for god hjelp:) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 How to Have Windows 8 Log On to a User Account Automatically at Startup This will show you how to have Windows 8 sign in to a local user account or Microsoft account of your choice automatically at startup without the user needing to enter a user name and password. 1 Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Takk for hjelpen, det fikset biffen ved å logge inn med Microsoft kontoen. Har en samme rettigheter ved å logge inn med en lokal konto? Og hva er egentlig fordelen med Microsoft kontoen, virker som det var obligatorisk....? Endret 25. desember 2012 av d90 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 Microsoft-kontoen din synkroniserer favoritter og innstillinger på alle PCene En Microsoft-konto – en e-postadresse og passord – er en ny metode å logge på alle PCer som kjører Windows 8 eller Windows RT. Når du logger på med en Microsoft-konto, kobles PCen din til skyen, og mange av innstillingene og appene som er knyttet til kontoen, kan "følge" deg mellom forskjellige PCer. Eksempler: Kontaktinformasjonen og statusen til vennene dine holder seg automatisk oppdatert fra steder som for eksempel Hotmail, Outlook, Facebook, Twitter og LinkedIn. Du kan få tilgang til og dele bilder, dokumenter og andre filer fra steder som SkyDrive, Facebook og Flickr. Du kan kjøpe og laste ned apper fra Windows Store, og du kan bruke dem på opptil fem PCer som kjører Windows 8 eller Windows RT. Dine personlige innstillinger synkroniseres automatisk på Internett og mellom Windows 8- Windows RT-PCene du bruker. Dette omfatter ting som temaer, språkinnstillinger, webleserfavoritter og -logg og innhold for Microsoft-apper og -tjenester. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Takk for flott link! Jeg har egentlig ikke bruk for alt dette som microsoft kontoen tilbyr, så jeg kunne egentlig tenke meg å slippe unna å gå via denne med ekstra tid ved pålogging enten manuelt eller automatisk. Er det, i såfall hvordan, mulig å logge inn på pc uten å gå via denne kontoen, men fortsatt ha alle retigheter som "adminstrator"? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Alle brukere du lager har jo Administrator rettigheter om du ikke bevisst velger at det skal være en gjeste konto. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Alle brukere du lager har jo Administrator rettigheter om du ikke bevisst velger at det skal være en gjeste konto. Aha, bra, da kan jeg altså bare opprette en annen konto da. Men må jeg da velge hvilken konto under oppstart eller kan jeg trykke på knappen også går den rett til "skrivebordet"? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Om du oppretter en lokal konto uten passord, starter pcen rett opp til Metro startskjermen, eller skrivebordet om du bruker programmer som Start8. Oppretter du ett passord, må du selvsagt skrive inn dette før du kommer videre. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 Da skal jeg forsøke det, så slipper jeg det! Mange takk for at du er så hjelpsom Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 How to Have Windows 8 Log On to a User Account Automatically at Startup Dette fungerer når jeg skrur helt av pc for så å slå på, da logget maskina automatisk til gjeldene konto. Av en eller annen merkelig grunn kreves det passord når en starter opp etter hvilemodus. Tips? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Sjekket under strøminnstillingene. Er ett eller annet sted der du huker av for at den skal ha passord ved reaktivering eller noe slikt. Lenke til kommentar
D-600 Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Du imponerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå