eirberen Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Etter å ha hatt en del problemer med Geil minnet mitt, så fikk jeg i dag endelig sendt inn ram ved hjelp av angrerett. Så nå er jeg på utkikk etter nytt minne! (2x256mb DDR) Jeg vet ikke helt hvilken hastighet jeg bør kjøpe. Skal overklokke cpu til 3,3 -3,4 ghz hvis det er mulig. Lurer også på hvilket merke jeg bør gå for. ocshoot.no brukte kun 2x256mb Twinmos minne med winbond, PC3200. Og de overklokket cpu til 3,5ghz. Så bør jeg gå for dette minnet? Mvh Eirik Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 en 2,4 klokket til 3,3 vil si at da kjører du med en fsb på 275, skal du da kjøre minnet synkront med denne (gir best ytelse) vil det si at minnet kjører på 550 mhz noe som ingen 3200 brikker klarer. Den eneste jeg har klart å kjøre på slike hastigheter er Geil 4200 brikken. Selv om du velger å kjøre 5:4 vil det si at minnet kjører på 440mhz selv da er det ikke alle 3200 brikker som henger med, så mitt råd er skal du klokke den prosessorn gå for minimum 3700 ram :wink: Lenke til kommentar
KvN Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hvor langt tror du jeg klarer og clocke min CPU, med min ram. Se singatur! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hvor langt tror du jeg klarer og clocke min CPU, med min ram. Se singatur! Det er veldig vanskelig å si da dette varierer fra cpu til cpu , men kan nevne at jeg nylig har testet en 2,4 som jeg kjørte stabilt på 3,5 med vannkjøling. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 en 2,4 klokket til 3,3 vil si at da kjører du med en fsb på 275, skal du da kjøre minnet synkront med denne (gir best ytelse) vil det si at minnet kjører på 550 mhz noe som ingen 3200 brikker klarer. Den eneste jeg har klart å kjøre på slike hastigheter er Geil 4200 brikken.Selv om du velger å kjøre 5:4 vil det si at minnet kjører på 440mhz selv da er det ikke alle 3200 brikker som henger med, så mitt råd er skal du klokke den prosessorn gå for minimum 3700 ram :wink: hehe. jeg skulle ha kjøpt de Geil Golden Dragon PC3700 av deg da jeg hadde sjangsen. Hvis du har dem enda så kan jeg kjøpe de av deg :=) Det kan vel gå ann å sende dem som vanlig brev dem også? Bare putte dem oppi en konvolutt med boble plast på innsiden Geil har jo også en veldig bra beskyttelse embalasje. Mvh Eirik Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 jeg har dem enda,men det er jo ikke mine, det er brikker jeg har lånt hos psdata. :wink: Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Hvor lenge har du dem? Jeg vil gjerne kjøpe dem ser du, men jeg må vente til psdata har satt inn pengene på min konto. Tar ca 1 til 2 uker :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå