Pål08 Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg er 18 år og går på VGS. Jeg har en studentkonto hos DNB med flere hundre tusen. Jeg føler at pengene ligger der til ingen nytte. Finnes det noen andre konto/sparetilbud som kan gi meg høyere renter? Eller finnes det noen andre lønnsomme alternativer? Jeg er veldig blank innenfor økonomi og bankspørsmål. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Tror det vil være lurt å sette over litt til BSU. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Har du BSU-konto? Sett inn her for en høyere rente isåfall. Invester i fond og aksjer Enkeltaksjer kan gi stor avkastning på kort tid, men da lønner det seg å kjenne markedet først Akjer utgjør en stor risiko! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Bsu er veldig bra gitt at du betaler nok skatt til å dra nytte av skattefradraget. Hvis du ikke gjør det avhenger det hele av tidshorisonten din og hva du skal gjøre etter vgs. 1 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Hadde satt pengene i fond om du ikke har planer å bruke de med det første. Avkastningen det siste året har vært på 8-12% i mange fond om jeg ikke husker feil. Er sparehorisonten din kort (under 2-3 år) ville jeg satt de i den banken jeg fikk best rente. Topprente.no 3,76% Ya.no 3,5% Fordelen med YaBank er at du kan opprette flere kontoer, og de tilbyr en brukskonto med VISA-kort og 3% rente. Tror ikke Topprente tilbyr dette. Ellers har begge bankene ubegrenset med uttak. Endret 22. desember 2012 av Irrelevant Lenke til kommentar
AresSmiling Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 overfør pengene til et annet land som feks Italia,Sveits , det irriterer meg at du må skatte formue når det blir mye nok DOBBELTSKATTING WTF?!! Du må selvsagt betale men det gode er at staten ikke får pengene hahahahhaha :) kommunistisk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Svindel er sjeldent særlig lurt, og å "overføre pengene til et annet land" for å unngå skatt er svindel. 4 Lenke til kommentar
lolmaster_flash Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Kjøp leilighet 1 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 BSU... ferdig snakka.. en eller annen gang kommer du til å kjøpe bolig, og det lånet er det greit at er så lavt som mulig. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Trenger mer info om inntekt og fremtidsplaner mht investering i hus og utdannelse for å si noe særlig mer fornuftig. Husk at for å dra nytte av skattefradrag fra BSU så må du overføre til BSU-konto innen 31/12. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 Svindel er sjeldent særlig lurt, og å "overføre pengene til et annet land" for å unngå skatt er svindel. Jeg tror ikke innlegget til AresSmiling var seriøst Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Svindel er sjeldent særlig lurt, og å "overføre pengene til et annet land" for å unngå skatt er svindel. Er det ikke det de fleste milliardærene i Norge gjør (Jeg bare spør jeg)? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Noen milliardærer, som for eksempel John Fredriksen, flagger ut av landet. Det er en lovlig måte å unngå norsk skatt på. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Dersom du ikkje ynskjer risikoen ved å investere i aksjar eller dårlege aksjefond kan rentefond vere eit alternativ til høgrentekonto. Rentefond er heller ikkje risikofrie, og fond med høg effektiv rente har høgare risiko enn fond med låg rente. Men også desse svingar mykje mindre enn aksjefond. Endret 31. desember 2012 av torbjornen Lenke til kommentar
Makky Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Nordax har god rente på sparing Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 http://www.finansportalen.no/Bank/Bankinnskudd Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Nordax har god rente på sparing Men så må du sende skjema i posten hver gang du skal ta ut penger. Forskjellen i rente mellom Nordax og Topprente er skarve 0,04%. Dessuten er det litt mindre tryggere at pengene er sikret av en fremmed stat, tenker da på norsk vs. svensk innskuddsforsikring. Vi så hvordan det gikk for de nederlandske og engelske småsparerne da de islandske bankene gikk konkurs. Myndighetenes innskuddsgaranti skulle sikre alle, men de holdt ikke det de lovet og det var bare islendingene som fikk tilbake det de hadde tapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå