Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nedkjøling av rom

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor i 3etasje i et leilighetskompleks og sliter noe innmari med at rommet er for varmt til å sove i om natta. Når jeg skal legge meg om sommern så er det ofte at temperaturen er på 30-35 grader og jeg trenger en temperatur på 16-18 grader for å sove. Hvordan skal jeg få ned temperaturen på dette nivået? Har prøvd en vifte fra elkjøp, men den bråker veldig og klarer ikke å få ned temperaturen noe særlig.

En annen ting er at når jeg våkner så er temperaturen ofte på ca 25 grader hvilket også gjør det for varmt til å få sovet skikkelig ut.

Noen tips til hvordan jeg kan få løst dette? Leiligheten ble pussa opp i 2009 hvis det skulle ha noe å si. Spør om dette nå pga dette har å gjøre med avklaring av jobb i sommer.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis temperaturen ute ikke er over 35 grader om kvelden og 25 om morgenen, er ikke nødvendigvis nedkjøling med varmepumpe eller AC veien å gå. Det kan hjelpe mye med riktig lufting. I tillegg bør man vurdere solskjerming av vinduene som persienner (utvendig er mer effektivt enn innvendig), markiser, solfilm på vinduer, lystette rullegardiner etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...