AnonymDiskusjon Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg jobber i en dagligvarebutikk hvor det rett og slett er iskaldt nå om vinteren. Varmen i taket virker ikke, og temperaturen varierer mellom 6 plussgrader til 11. Det som har blitt gjort er å plassere en "blåseovn" i kasseområdet. Vi arbeidstakere må kle oss som om vi skulle ha arbeidet ute. Distriktssjefen var innom butikken for noen uker siden og sa at de skulle fikse det, men ingenting har blitt gjort enda, og kulden gjør folk både sure og syke, samt at kunder kommenterer den kalde butikken. Jeg har jobbet her i 3 år, og hver vinter er like kald, så det er ikke slik at varmen plutselig ikke virker i år. Hva kan jeg som verneombud gjøre? Vet jeg kan stenge butikken, men vil helst ordne opp på en annen måte. Ta kontakt med hovedkontoret? Handel og kontor? Eller kanskje arbeidstilsynet? På forhånd takk. Anonym poster: 388d1b1c9443fb3471c67ecf1e73fc1d Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Burde kanskje begynne med hovedkontoret, eller hovedverneombud hvis det finnes. Ellers så er nok det mest effektive å ta kontakt med arbeidstilsynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå