Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hei, jeg er venstrehendt, og jeg lurte på en ting: er det normalt for en som er venstrehendt å bruke høyrehånden til mus, eller er det vanlig å bruke venstre? Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Skriver selv med venstre gjør alt annet som en høyrehendt person. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Skriver selv med venstre gjør alt annet som en høyrehendt person. Så det vil si at man bare bruker venstrehånden "spesielt" når man skriver? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Det er vel normalt å gjøre det som føles naturlig. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Den kan jeg være enig i! Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hmm ska sei... Betyr det at det er forskjellige grader på venstrehendt da? (Er høyrehendt selv) Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Fra SNL: http://snl.no/.sml_artikkel/venstrehendthet Graden av venstrehendthet kan variere betydelig, og enkelte individer har omtrent samme førlighet med begge hender.. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg er en blanding jeg. Skriver med høyre, og kniv i venstre Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Er venstrehendt så det holder, bruker dog datamusen med høyre hånd. Det er det eneste jeg kommer på i farta jeg bruker "feil" hånd til Lenke til kommentar
Fredelig Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) De første gangene jeg brukte datamaskin føltes det veldig uvant å bruke høyre, men det er liksom noe jeg har vendt meg til. Brukte også hockeykølle for høyrehendte selv om jeg er venstrehendt Endret 22. desember 2012 av Brekar Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg er primært venstrehendt, men kan gjøre mange oppgaver like godt med høyre. Jeg har både høyre- og venstremus, og bruker begge like mye, bortsett fra spilling når venstre ligger på tastaturet. Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg bruker høyrehånd på mus og skriver med begge, eller venstre som da er ledig. Men, jeg skriver (for hånd) like godt med begge hender, og kaster stein med begge. Er vel et sært tilfelle, men det er vel normalt og bruke høyrehånd på mus, siden de fleste musene er lagt opp til det. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Skriver med venstre, men gjør alt annet med høyre Har dog et par venner som skriver med venstre og bruker mus i venstre også.. blir helt rart.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Har dog et par venner som skriver med venstre og bruker mus i venstre også.. blir helt rart.. Hehe, det er det jeg også tenker. Uansett, dersom jeg skulle bruke høyrehånden til tastaturet så hadde jeg kommet med et dilemma: den er ikke tilpasset til høyrehånden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå