Gå til innhold

Helt ny Asus G55VW - Tastaturet fungerer ikke

Sander92

Anbefalte innlegg

Bestillte en Asus G55VW fra Dustinhome i forrige uke. Da jeg skulle åpne den og starte den igår, hoppet PCen rett til en bootscreen som ber meg velge operativ system. Windows 7 er den eneste valget, siden det var dette jeg bestilte med PCen.

Men da jeg prøver å trykke enter for å velge Windows 7, er det 0 respons ifra laptoppen.. De andre tastene som skal avlutte, velge meny etc som Esc og Tab, fungerer heller ikke. Det virker som om hele tastaturet er defekt.

Det jeg fant enda merkeligere var at jeg fkk samme problemet da jeg koblet i et USB tastatur som fungerer knall på andre datamaskiner. Det er akkurat samme problemet, ingen respons uansett hva jeg trykker på, men USB tastaturet lyser som om det er på, så det registrerer ivertfall at det er koblet til noe..

Regner egentlig med jeg bare må sende hele PCen inn og sannsynligvis få en ny en, men håper dette kan fikses på en enkel måte?

Håper noen kan hjelpe! Hadde egentlig trengt laptoppen til den 28. des.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte en Asus G55VW fra Dustinhome i forrige uke. Da jeg skulle åpne den og starte den igår, hoppet PCen rett til en bootscreen som ber meg velge operativ system. Windows 7 er den eneste valget, siden det var dette jeg bestilte med PCen.

Men da jeg prøver å trykke enter for å velge Windows 7, er det 0 respons ifra laptoppen.. De andre tastene som skal avlutte, velge meny etc som Esc og Tab, fungerer heller ikke. Det virker som om hele tastaturet er defekt.

Det jeg fant enda merkeligere var at jeg fkk samme problemet da jeg koblet i et USB tastatur som fungerer knall på andre datamaskiner. Det er akkurat samme problemet, ingen respons uansett hva jeg trykker på, men USB tastaturet lyser som om det er på, så det registrerer ivertfall at det er koblet til noe..

Regner egentlig med jeg bare må sende hele PCen inn og sannsynligvis få en ny en, men håper dette kan fikses på en enkel måte?

Håper noen kan hjelpe! Hadde egentlig trengt laptoppen til den 28. des.

Ta kontakt med Dutin Home og si at du har fått en defekt PC.

Googlet "Asus G55VW keyboard not working" og fikk ingen treff. Så det virker ikke som omdet er noe kjent problem.

Lenke til kommentar

Beklager for sent svar! Mye styr med jul og alt dette.

Kommer meg ikke inn i BIOs.. Etter at jeg googlet fant jeg ut at F2 skulle være den som fikk meg inn der. Har prøvd å trykke blant annet F2, samt alle de andre F knappene og DEL or END for og være sikker, ser ikke ut som at PCen reagerer på noe før valg av OS heller, så regner med det bare er å sende inn PCen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...