Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] HDD funker i bærbar, men ikke i stasjonær.

Anbefalte innlegg

Hei, hadde en SSD som tok kvelden for noen dager siden, og bestilte dermed ny. Så er det slik at i juletiden tar det litt tid før ting kommer fram, så tenkte å bruke harddisken i bærbaren midlertidig. Hadde Win7 på SSDen og er det på bærbaren også.

Når jeg kobler til disken og starter pcen begynner Windows å loade, men det kommer bluescreen før den er ferdig og så restarter den seg. Da får jeg valgene om å fikkse problemet eller starte på vanlig måte. men den finner aldri noe løsning vis jeg prøver å fikse det. Og det samme skjer igjenn viss jeg starter windows på vanlig måte.

Tar jeg disken tilbake i bærbaren funker alt. Har oppdatert Windows også å prøvd igjenn, men uten hell. Vet ikke hva problemet et, så hadde vært supert med noen tips!

Mange takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har veldig mye å si. Driverne til bl a chipset er helt forskjellige. Skal du bruke disken må du installere windows på nytt.

Får vell gjøre det. Hadde håpet at jeg slapp å formatere. Mister Windows på bærbaren da, er en utkjøpt skolepc så har ikke win7 cd til den.

Lenke til kommentar

Får vell gjøre det. Hadde håpet at jeg slapp å formatere. Mister Windows på bærbaren da, er en utkjøpt skolepc så har ikke win7 cd til den.

Du kan eventuelt bruke EaseUS® Partition Master for å frigjøre plass på disken til en ny partisjon. Deretter flytter du disken over i den stasjonære, og installerer windows på nytt på den nye partisjonen. Du har da en partisjon som du kan boote i den stasjonære og en du kan boote i den bærbare. Jeg ville ha brent ut en windows repair disk fra den bærbare før du begynner installasjon i den stasjonære. Når du får ny disk til den stasjonære, kan du slette den nye partisjonen og eventuelt utvide den opprinnelige partisjonen.

EaseUS® Partition Master http://www.partition...om/personal.htm

Du bør ha backup før du foretar denne operasjonen. Når alternativet likevel er formatering, så har du ingenting å tape. Jeg har gjort et 50-talls operasjoner med EaseUS® Partition Master uten noen problemer, så sjansen for å lykkes er stor.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...