Taxxon Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hei, hadde en SSD som tok kvelden for noen dager siden, og bestilte dermed ny. Så er det slik at i juletiden tar det litt tid før ting kommer fram, så tenkte å bruke harddisken i bærbaren midlertidig. Hadde Win7 på SSDen og er det på bærbaren også. Når jeg kobler til disken og starter pcen begynner Windows å loade, men det kommer bluescreen før den er ferdig og så restarter den seg. Da får jeg valgene om å fikkse problemet eller starte på vanlig måte. men den finner aldri noe løsning vis jeg prøver å fikse det. Og det samme skjer igjenn viss jeg starter windows på vanlig måte. Tar jeg disken tilbake i bærbaren funker alt. Har oppdatert Windows også å prøvd igjenn, men uten hell. Vet ikke hva problemet et, så hadde vært supert med noen tips! Mange takk på forhånd! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Du har vel ikke samme hovedkort, ram, cpu++ på de to maskinene... Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Du har vel ikke samme hovedkort, ram, cpu++ på de to maskinene... Nei, men det burde ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Nei, men det burde ikke ha noe å si. Det har veldig mye å si. Driverne til bl a chipset er helt forskjellige. Skal du bruke disken må du installere windows på nytt. Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Det har veldig mye å si. Driverne til bl a chipset er helt forskjellige. Skal du bruke disken må du installere windows på nytt. Får vell gjøre det. Hadde håpet at jeg slapp å formatere. Mister Windows på bærbaren da, er en utkjøpt skolepc så har ikke win7 cd til den. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Får vell gjøre det. Hadde håpet at jeg slapp å formatere. Mister Windows på bærbaren da, er en utkjøpt skolepc så har ikke win7 cd til den. Du kan eventuelt bruke EaseUS® Partition Master for å frigjøre plass på disken til en ny partisjon. Deretter flytter du disken over i den stasjonære, og installerer windows på nytt på den nye partisjonen. Du har da en partisjon som du kan boote i den stasjonære og en du kan boote i den bærbare. Jeg ville ha brent ut en windows repair disk fra den bærbare før du begynner installasjon i den stasjonære. Når du får ny disk til den stasjonære, kan du slette den nye partisjonen og eventuelt utvide den opprinnelige partisjonen. EaseUS® Partition Master http://www.partition...om/personal.htm Du bør ha backup før du foretar denne operasjonen. Når alternativet likevel er formatering, så har du ingenting å tape. Jeg har gjort et 50-talls operasjoner med EaseUS® Partition Master uten noen problemer, så sjansen for å lykkes er stor. Endret 22. desember 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Takk for hjelpen! Ska se om jeg får det til å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå