Gå til innhold

Hvordan kjøpe klassisk musikk på vinyl?

Need44speed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Markedet for klassisk på vinyl er mikroskopisk, og nye utgivelser finnes knapt, men det mye fint gammelt der ute. Selv om man selvfølgelig kan finne flotte innspillinger hvor som helst, så er det, hvis man ikke har mulighet til å prøvelytte, tryggest å holde seg til de store plateselskapene -- Mercury, RCA, Philips, Decca, Columbia, Deutsche Grammophon og sikkert noen jeg har glemt -- siden de gjerne tar seg råd til å hyre inn de beste musikerne og lydteknikerne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Relativt lite. En boks med Tchaikovsky, en med Beethoven og en samleboks med Rachmaninov, Grieg, Smetana og Prokofiev, men de går til meg selv.

Du får sjekke ut bruktsjapper. Pleier å være der jeg finner klassisk musikk. Også gjenbrukstorg og bytteboder på gjenvinningsanlegg.

Lenke til kommentar

Kommer vel an på hvor hen i landet du er, jeg har hatt stor suksess utenfor Trondheim, på Steinkjer og i Stavanger (vel, teknisk sett mellom Stavanger og Sandnes, forøvrig også i det området de fleste klassiske vinylene havnet, i kjelleren til en fyr jeg møtte som heller ville ta vinylene (til tross for at han ikke var spesielt begeistret for klassisk), enn at de kanskje ville bli kastet da ingen bruktsjapper ville ha dem :p ).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sitter på en samling med 15 bokser a 5 LP i hver. De ble i sin tid kjøpt gjennom Den Norske Bokklubben. De 15 boksene inneholder musikk av bl a. Handel, Bach, Haydn, Schumann Mendelsohn, Vivaldi Strauss, Chopin, Liszt, Mozart Beethoven, Brahms Tschaikovsky ...

Det finns gode omtaler av musikk, komponist og orkester til hver av platene.

Platene er lite brukt og fremstår med god lydkvalitet.

Jeg tenker på å selge dem under et, om jeg får et godt bud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...