Ariston Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Jepp, har det siste installert. Catalyst versjon 13.1. Googlet litt, ser ikke ut til at det passer. Vanskelig å finne noe for disse RAM-brikkene. Mulig at Prolimatech Genesis passer. De sier det går til RAMen, men står ikke noe om det passer med HK (Asus P8Z77-V Pro). Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Budsjettet ditt? Kanskje du burde kjøpe lukket vannkjøling, slipper du i allefall problemet med at det ikke passer. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Aldri brukt vannkjøling før, men antar at det behøver vedlikehold - noe som ikke frister noe særlig. Og det med vann i PCen er også skummelt. Fare for lekkasje osv. Budsjettet vet jeg ikke. Får jo tilbake 560 kr hvis jeg får returnere NH-D14 kjøleren. Kan vel si rundt 1000 kr? Endret 27. januar 2013 av Ariston Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Lukket system krever ikke vedlikehold. Til rundt 1000kr har du corsair h100i, har ikke erfaringer med den selv, men har planer om å bruke den i et bygg jeg skal gjøre om en måneds tid. Yter bedre enn NH-D14. Faren for lekkasje er omtrent null. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Ser ut til at det skal kunne passe med mitt oppsett. Må vel fjerne den store 200mm vifta på toppen, men er sannsynligvis lett det. Det er mulig med push/pull sier folk, så trenger da 4 vifter. Hvilke kan anbefales? Lavt støynivå. Kan google og spørre litt om H100i imens. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 5. Bråk. Jeg vil anta at det er viftene i kabinettet, men jeg kan ikke endre på de. Kabinettet har innebygd viftekontroller, men den er allerede på det laveste. Asus FanXpert finner bare én vifte - CPU vifta. GPU kan jeg styre i CCC. Er ikke alle vifter du kan styre hastighetene på med ASUS FanXpert. Hk har PWM kontakter. For best mulig vifte kontroll så bør du ha PWM vifter. Selv så bruker jeg Artic Cooing F14 PWM vifter i mitt FD R4 Windowed kabinett. Disse gir meg mulighet til justere hastigheten mellon 550rpm og 1350 rpm. Lar de normalt gå på ca 60% hastighet noe som gir meg en svært stille og kjølig pc. Har i alt 6 stk, alle styrt av HK. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Ser ut til at det skal kunne passe med mitt oppsett. Må vel fjerne den store 200mm vifta på toppen, men er sannsynligvis lett det. Det er mulig med push/pull sier folk, så trenger da 4 vifter. Hvilke kan anbefales? Lavt støynivå. Kan google og spørre litt om H100i imens. Corsair SP120, vil tro quiet edition er best for deg, eller Noctua NF-F12, men er du ute etter bra utseende, ville jeg valgt Corsair-viftene. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 FanXpert2 kan styre både PWM og vanlige voltage controll vifter. CPU fan pin er dog bare PWM. Såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hvis du har en tusenlapp til overs kan du jo bestille et nytt sett med low profile-minne og sende tilbake ditt nåværende på angrefrist når det nye settet kommer. Mener kjøleribbene på Vengeance er limt fast så det er ikke bare bare å fjerne dem heller. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Går det ann å sende tilbake enkelte deler når man bestiller ferdigbygget fra komplett? 1 Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Da blir det vel Corsair SP120 eller Arctic F14 PWM. Utseende er ikke så nøye. 4 stk til H100i, kanskje en ekstra til å bytte ut den bak? Det er vel om jeg skal ha/trenger PWM eller ikke. Så lenge jeg kan endre viftehastigheten via FanXpert e.l., så er det bra for min del. Jeg kan kjøpe LP brikker selv og bytte, men jeg tviler på at jeg får returnert til Komplett. I følge internett, kommer det mye støy ifra den fremste vifta pga grillen. Løsningen er å flytte vifta litt lengre bak eller å fjerne grillen. Hvis jeg tar bort støvfilteret hører jeg det nokså godt. Den vifta på toppen blir jo fjernet hvis jeg tar H100i. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 FanXpert2 kan styre både PWM og vanlige voltage controll vifter. CPU fan pin er dog bare PWM. Såvidt jeg vet. Det trodde jeg også. Tråd starter sier at han har ASUS P8Z77-V PRO. Mener dette er det samme Hk som jeg har bare uten tilleggs utstyr. (Jeg har ASUS P8Z77-V Deluxe. Disse HK har kun PWM kontakter! To for cpu vifter + 4 for kabinett vifter. Jeg prøvde forskjellige typer vifter. Fractal Design, CoolerMaster, Corsair, Zalmann osv. Men det var bare PWM viftene jeg fikk til å fungere som de skulle. Det finnes jo selvfølgelig bedre PWM vifter enn Artic sine. Noctua har jo også PWM vifter. Men jeg synes personlig at de har så stygge farger at jeg ikke ville ha dem. En annen fordel med Artic sine vifter er jo at de kan serie kobles. Så en PWM kontakt kan styre opp til 5 vifter. (Skjekk at HK tåler belastningen!) Desuten så har Artic sine vifter en svært hyggelig pris: Artic sin12cm PWM vifte 49 kr. http://www.dustinhome.no/product/5010464736/arctic-cooling-f12-pwm-120mm/#intcmp=searchProvider_dacsa Artic sin 14cm PWM vifte 99 kr. http://www.dustinhome.no/product/5010651147/arctic-cooling-f14-pwm-140mm/#intcmp=searchProvider_dacsa (Dustin har solgt så mange 14cm vifter at prisen har gått litt opp. Jeg gav 66 kr stk for mine.) Så om du skal ha 12cm vifter så kjøp før de skrur opp prisen. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Ja, jeg har samme hk som trådstarter, og kjører fint Voltage styring på alle fan out pins untatt cpu. Som jeg har en PWM vifte på. Go figure. Ja, DE HAR PWM KONTAKTER PÅ ALLE, men det er fordi de er kompatible med begge. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Da blir det vel Corsair SP120 eller Arctic F14 PWM. Utseende er ikke så nøye. 4 stk til H100i, kanskje en ekstra til å bytte ut den bak? Det er vel om jeg skal ha/trenger PWM eller ikke. Så lenge jeg kan endre viftehastigheten via FanXpert e.l., så er det bra for min del. Jeg kan kjøpe LP brikker selv og bytte, men jeg tviler på at jeg får returnert til Komplett. I følge internett, kommer det mye støy ifra den fremste vifta pga grillen. Løsningen er å flytte vifta litt lengre bak eller å fjerne grillen. Hvis jeg tar bort støvfilteret hører jeg det nokså godt. Den vifta på toppen blir jo fjernet hvis jeg tar H100i. Push/pull på H100 er det lite gagn i da radiatoren er så tynn. Fikk ikke med meg at maskinen var ferdigbygd. Da blir det nok verre å returnere brikkene ja Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Seriekobling er vel heller ikke nødvendig hvis jeg ikke skal ha push/pull, blir da 2 til kjøleren, en framme og en bak. Tenker da på det Loefthal sa, at push/pull er unødvendig. Det eneste jeg vet om push/pull er at det er mange som bruker det Har egentlig ikke noe i mot Noctua sin farge. Det er selvfølgelig ikke det fineste, men sier ikke nei hvis de er et bra valg. Prisen på Noctua er en del høyere enn Arctic da. Sistnevnte har ikke slike gummi-fester eller hva jeg skal kalle det. Tvilsomt at det har mye å si, men det vil vel dempe lyden litt. Kunne vel også byttet ut den 200mm vifta i fronten hvis jeg skal bytte alle andre, men verken Arctic eller Noctua har så store vifter. Ikke sikkert det er nødvendig, men en mulighet. Jeg burde prøve å få gjort noe med lyden. De fleste sier at man kan skjære bort grillen, men det skulle vel vært mulig å fjerne den uten å ødelegge noe? Den er vel bare limt fast. En annen mulighet hadde vært å sette på "rubber mounts" slik at den kommer lengre bort ifra grillen, men da må jeg fjerne "stasjonsbrønnene" som Komplett kaller det. Uff, ikke lett dette her For meg, hvertfall. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2013 Skremte jeg dere med alt maset mitt? Er ikke uvanlig det, beklager Tenkte på å bestille en H100i fra komplett når de får de på lager igjen. Dette med viftene er stressende. Hvertfall når dere kom inn med PWM-vifter, hadde aldri hørt om det før Jeg spurte om dette tidligere i tråden, før jeg kjøpte PCen, om jeg skulle/burde kjøpe ekstra viftekontroller. Leser rundt forbi at det medfølgende Corsair Link skaper støy. Tenkte at jeg kunne kjøpe en kontroller og kontrollere alle viftene på en gang. De to (ikke push/pull for nå) til kjøleren og kabinettviftene. Har også et problem med at PCen slår seg på automatisk etter jeg slår den av/setter den i hvilemodus. De jeg finner på google sier at dette skjer med en gang, men hos meg tar det ca. 5-10 minutter (8.5 sist gang) før den slår seg på. Noen ideer? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Skremte jeg dere med alt maset mitt? Er ikke uvanlig det, beklager Tenkte på å bestille en H100i fra komplett når de får de på lager igjen. Dette med viftene er stressende. Hvertfall når dere kom inn med PWM-vifter, hadde aldri hørt om det før Jeg spurte om dette tidligere i tråden, før jeg kjøpte PCen, om jeg skulle/burde kjøpe ekstra viftekontroller. Leser rundt forbi at det medfølgende Corsair Link skaper støy. Tenkte at jeg kunne kjøpe en kontroller og kontrollere alle viftene på en gang. De to (ikke push/pull for nå) til kjøleren og kabinettviftene. Har også et problem med at PCen slår seg på automatisk etter jeg slår den av/setter den i hvilemodus. De jeg finner på google sier at dette skjer med en gang, men hos meg tar det ca. 5-10 minutter (8.5 sist gang) før den slår seg på. Noen ideer? Til info kommer du ut nye bedre lukkede vannkjølinger bla fra Swiftech.. H220... Ser meget lovende ut.. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 21. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2013 (endret) 20 dager siden sist innlegg, men håper det går bra med å oppdatere litt. Har nå fått meg NZXT Sentry Mesh viftekontroller, noen Corsair SP120 Quiet Edition vifter og H100i. Virker fint til nå, har ikke spilt noen spill for å se hva jeg får der, men her er et bilde ifra Core Temp. Noe jeg lurer på er lydkortet. Etter jeg installerte H100i har det blitt veldig varmt, slik at jeg brenner meg hvis jeg tar på det. Varm luft som kommer ut bak. Det kan godt være normalt, men det var ikke varmt i det hele tatt med stock intel-kjøler.. Her er noen bilder av kjøleren. Endret 21. februar 2013 av Ariston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå