Ariston Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 Legger på en del på prisen, men kan jo alltids bare ta to skjermkort da. Hvis jeg gjorde riktig, ble prisen 16567 kr. Dette er da uten lydkort, skjermer og tastatur. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Høres riktig ut, men det er med hvilken PSU? Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Corsair AX 760 PSU vil jeg tro det var, lukte fanen Edit: Grunnen til at du spurte var vel fordi to skjermkort trenger mer strøm.. Endret 24. desember 2012 av Ariston Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. desember 2012 Del Skrevet 24. desember 2012 Ja, med to 7970 anbefales 850W, men 750W holder, men 850W blir stillere Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) AMD's Far Cry 3 (Voucher) PC-box large SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU Intel® Core i7-3770 Processor ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" OEM Seagate Barracuda® 2TB Samsung DVD Writer, SH-224BB ASUS Xonar Essence STX MS COA Label Windows Pro 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Pris: 18852.57 kr - Skjermkortene er på salg til ca. 400 kr avslag, men ser ikke ut til at det blir fjernet fra prisen med Komplett-PC. - Samsung SSDen er listet under romjulssalget, men står ikke at den er satt ned. - Det var ikke 850W PSU fra Corsair å velge mellom, det eneste var XFX. Håper det funker bra. - Minnet har to så og si like typer. jeg valgte den med XMS3 Modules, vet ikke om det har noe å si. Dette er da det vi har kommet frem til nå. Forhåpentligvis klarer vi finne utav noe før nyåret ^^ Har jo også ekstrautstyr å kjøpe, kan liste det under her: - Corsair Vengeance K60. (Sannsynligvis) ---- Pris: 559 kr hos Dustin. Mye billigere enn på komplett, så kjøper sikkert der da. - 2x Asus 24" LED VE248H, med mindre noen sier imot og/eller forklarer hvorfor jeg bør ha IPS-skjerm. ---- Pris: 1579 kr per. stykk. - Fractal Design Adjust 108 Fancontroller. Si ifra om dette blir feil. Kommer sikkert ikke til å klare å sette det sammen uansett Usikker på om jeg vil i det hele tatt. Ser ut til at Asus Fan Xpert funker greit. ---- Pris: 375 kr. Endret 25. desember 2012 av Ariston Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 IPS er "bare" bedre farge-gjengivelse Den viftekontrolleren har jeg hatt, og den ble sendt tilbake... Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Bruk Asus FanXpert 2, fra det nye HK, manuelle viftekontrollere er for (folk som hele tiden vil justere viftehastigheten selv av en eller annen grunn). Drit i å kjøpe alt fra komplett ferdigbygget. Bygge selv blir bedre. (Mindre kabel salat, mer utvalg, og du kjenner pcen din etter å ha bygget den.) Seasonic eller Corsair PSU, de dyre modellene. (AX serien fra corsair). Støydempet kabinett, anbefaler fractal define r4. IPS skjerm er et must. (Noe fra Dell er å anbefale, 27" er ikke dumt, istedet for 2 skjermer.) For harddiskene vil du oppleve at de bråker mye i den vanlige festeanordningen i define r4, så jeg hang mine opp i strikk, fungerer relativt greit, og holder et lavt støynivå. Jo større cpu kjøler du har, jo bedre, i7 3770k er vanskelig å kjøle. Jeg har Thermalright HR-02 Macho, som yter ganske så greit, og har en svært god vifte som følger med. (Dessverre går det ikke ann å slå av viften, men den er lydløs på 600rpm som er laveste hastighet.) Alle andre vifter med vanlig 3-pin kobling kan stoppes helt av Fan Xpert 2. IPS flashfacts: Mye bedre farger, ekstremt mye bedre innsynsvinkel. Innsynsvinkel alene er nok til å dumpe TN ned i hølet det fortjener. Edit: 2-åring med gode råd er bedre enn dårlige råd. Endret 26. desember 2012 av Revolution Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 manuelle viftekontrollere er for tapere. Drit i å kjøpe alt fra komplett ferdigbygget. Det er nok litt lettere å ta imot råd fra folk som ikke oppfører seg som 2-Åringer... 1 Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) (Ooops, jeg sov visst hele tirsdagen ) Asus FanXpert 2 ser mye bedre ut enn FanXpert 1 ja, så er mulig at jeg holder meg til det. Jeg har allerede bestemt meg for å kjøpe ferdigbygget PC. Utvalget er bra nok, og jeg er sikker på at de er bedre med å gjemme kablene enn det jeg er. Med Premium i35, så er det bare èn 850W PSU tigjengelig, og det er XFX ProSeries XXX Edition. Har aldri gjort noe slikt før, men kan jo prøve å feste de med strikk e.l. Når det gjelder kjøling, så kan jeg ikke velge annet enn stock kjøler. Jeg kan alltids få kjøpt en annen utenat, i håp om at det ikke ødelegger garantien. Det er sikkert ikke så altfor viktig om det ikke er mulig. I tillegg skal jeg bare ha i7-3770, ikke K-versjonen. Bedre farger høres jo bra ut, men jeg vil tro det er mer for de som driver med intens bilde- og videoredigering. For meg tror jeg det er unødvendig, og den skjermen jeg har valgt kommer til å bli god oppgradering i forhold til hva jeg har nå. Endret 26. desember 2012 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg sendte mail til Komplett for to dager siden, men har enda ikke fått svar. Jeg skjønner at de har mye å gjøre etter ferien, men sendte en ny i håp om svar før helgen/tilbudet er slutt. Det jeg spurte om var om jeg brøt garantien hvis jeg installerte egen CPU kjøler og om tilbudet på skjermkortet gjalt selv om jeg kjøper ferdigbygget. Hvis dere ikke har noe å si imot oppsettet bør jeg bestille asap. Skjermkortet vi har valgt er det bare 3 igjen av, sist jeg sjekka var det over 40 stk tror jeg! AMD's Far Cry 3 (Voucher) PC-box large SteelSeries QcK, Musematte i Tøy Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU Intel® Core i7-3770 Processor ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5 Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" OEM Seagate Barracuda® 2TB Samsung DVD Writer, SH-224BB ASUS Xonar Essence STX MS COA Label Windows Pro 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn 2x Asus VE248H Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Jepp, ser bra ut, men helt sikker på at du ikke skal kjøpe "k"? Du kan spare en del ved å kjøpe Windows selv Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Jeg er ikke helt sikker, nei, men moby_duck sa jo tidligere at det ikke var nødvendig hvis jeg ikke skal overklokke. Jeg har allerede Windows 7 Home Premium lisens, men jeg trodde det bare funka på èn PC. Det er jo i tillegg noen år gammelt, hvis det har noe å si. Hvis det funker kan jeg jo spare en tusenlapp. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Ja, "K" er kun til overklokking, men om du ikke skal gjøre det nå, så vet du aldri hva du skal senere Tenkte mer på Win8 Jeg Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Ja, "K" er kun til overklokking, men om du ikke skal gjøre det nå, så vet du aldri hva du skal senere Tenkte mer på Win8 Jeg Hehe, er vel sant det. Vanskelig å velge.. Ah. Er ikke helt hypp på W8. Tror jeg vil holde meg til W7 en stund fremover Selv om det av en eller annen grunn er dyrere enn W8.. I samme slengen, hvilken CPU kjøler er å anbefale? Må selvfølgelig bråke lite og passe på HK og ikke være i veien for RAM. Er sjanse for at jeg ikke får lov til å bytte, men kan finne en i tilfelle. Endret 28. desember 2012 av Ariston Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 CM 212 eller NH-D14 Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Jeg kan kjøpe Noctua NH-D14 sammen med tastaturet på dustin, det er billigere der. Den ser ganske stor ut da.. sikker på at den passer? Edit: Ser ut til at med Corsair Vengeance minnet, må man flytte vifta opp et par hakk, men ikke noe problem det. Endret 28. desember 2012 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 (endret) Arg.. Mens jeg holdt på å bestille, gikk det ned til 1 stk på lager. Må sikkert vente noen uker før det kommer på lager igjen, men det er jo mulig at noen avbestiller eller sender tilbake. I tillegg ser jeg at jeg ikke kan velge lydkort lengre. Det var ikke på salg, men er utsolgt og bekreftet på lager i morgen. PSUen er det også bare en igjen av. Hva bør jeg gjøre? Hvis jeg kjøper nå får jeg ikke lydkort (noe som er viktig), og hvis jeg venter blir andre ting utsolgt. Romjulssalg, y u do this? EDIT: De delene som ble utsolgt er da lydkortet, skjermkortet og PSUen. Lydkortet er bekreftet på lager i dag, og skjermkortet 9. januar. Det er strømforsyningen jeg er litt usikker på, fordi den står nå som bestillingsvare. Det var den eneste 850W PSUen som var til Premium i35, og den kan ikke velges lengre. Eneste alternativet er 750W eller 1250W. Sistnevnte blir vel litt overkill, mens den andre er litt for lite... Endret 29. desember 2012 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Jeg liker egentlig ikke å poste flere innlegg etter hverandre, selv om jeg ikke bryter reglene hvis jeg kommer med oppdateringer, men må man så må man. Fikk svar i fra komplett, og de sa jeg ikke brøt garantien hvis jeg byttet CPU kjøler så da kjøper jeg NH-D14 i tillegg og håper at jeg klarer å sette den på Jeg tror jeg kjøper kjøler og tastatur på NetonNet istedenfor Dustin, da salget på tastaturet er over på Dustin. Jeg går for det billigste her. Lydkortet er tilbake på listen, så det er bra. PSU er det som er problemet. Jeg må nesten bare gå for 1250W nå, ettersom 750W også er utsolgt. Skjermkortet kommer på lager den 9. januar, og det er nokså lenge til. Hvis jeg er heldig blir ikke 1250W PSUen utsolgt inntil da slik at jeg kan bestille med en gang. Eneste mulighet hvis ikke er å kjøpe et utenom og sette i selv, men det tror jeg ødelegger mye av poenget å kjøpe ferdigbygget. Premium i35 er i tillegg på salg slik at jeg sparer en 1000-lapp. EDIT: PC bestilt! Fikk 850W allikevel. Kan laste opp noen bilder når jeg får den, slik at jeg får brukt kameraet jeg fikk til jul (Samsung NX1000) Endret 8. januar 2013 av Ariston Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 Hei igjen! Tenkte jeg kunne oppdatere litt nå som jeg har fått opp pc og skjermer. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. PC-en funker, skjermene funker og det er det jeg bruker akkurat nå. Kan vel bare gå nedover lista da. 1. Jeg får begynne med tastaturet. Jeg liker de mekaniske tastene, men jeg har ét problem - jeg får vondt i høyre håndledd hvis jeg skriver så lite som en setning eller mer. Har selvfølgelig noe å si om jeg skriver fort eller ikke, men det er ganske plagsomt hvis jeg skriver med normal hastighet. 2. Noctua NH-D14 ... passer ikke til minnet. Jeg leste at alt man måtte gjøre var å sette opp den ene vifta litt, men for meg var det selve enheten som var i veien. Må sende mail til NetonNet for å spørre om retur. Tips til en annen? Har egentlig ikke lyst til å bytte ettersom D14 er kul og populær, men bedre det enn å bytte RAM. 3. Skjermkortene ser ut til å funke bra. Når de starter og stopper (av/på pc) lager de en liten klikkelyd. Usikker på hvorfor. Det var også litt forvirrende med to skjermer. Måtte slå av CrossFireX for å få det til å funke, og noen ganger var det bare det ene skjermkortet som var på. Funker fint nå, så får jeg se neste gang jeg slår av og på pcen hva som skjer. Håper ikke jeg må slå av CrossFireX manuelt hver gang, og håper heller ikke at det har så altfor mye å si med spill. 4. HDDen bråker litt. SSDen er selvfølgelig stillegående. 5. Bråk. Jeg vil anta at det er viftene i kabinettet, men jeg kan ikke endre på de. Kabinettet har innebygd viftekontroller, men den er allerede på det laveste. Asus FanXpert finner bare én vifte - CPU vifta. GPU kan jeg styre i CCC. 6. Skjermene har en nokså stor svart kant. Finner ingenting i innstillingene på skjermen, er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Er ikke det fineste å se på. Bildegalleri. Det var vel det. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Har du de nyeste skjermkort-driverene? Har hørt det kan være sånn med HDMI. NZXT Havik 140 er en bra kjøler, tror den er litt lettere å få plass til over rammen, siden det er bare ett "tårn", men ikke ta meg på ordet, er ikke helt sikker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå