L4D4L Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hallo! Jeg er en fyr på 24 år, rett over 100kg og skal kjøpe meg nye ski. Mitt nivå er ikke akkurat noe topp nivå. For å være ærlig har jeg kanskje gått ski 2-3 ganger i året de siste 5-6 årene. Thats it. Men i år vil jeg kjøre på. Mitt spørsmål er da om noen har noen tips? Burde jeg gå for klassisk eller skøyteski? Et spesielt merke? Hvilken pris burde jeg legge meg på? Trenger vell ikke det dyreste, å dumt å handle det billigste? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Hvilken type ski du skal velge bør du avgjøre ut i fra hvor du skal bruke de, og hva du skal bruke de til. Skal du bruke skiene til dagsturer med familien, lengre utflukter eller raske treningsturer? Skal du rase rundt og rundt i preparerte løyper, eller vil du opp på fjelltopper og stå ned mer utfordrende bakker? Endret 22. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Jeg vil nok bruke det til å gå i løype. Prøve å få til litt teknikk å bruke det som trening Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 (endret) Da ville jeg gått for skøyteski, men det kommer jo helt an på hva du selv liker. Læringskurven på skøyteski er en god del brattere i begynnelsen, men det gjør de jo bare enda gøyere når du behersker det. Jeg lærte meg å skøyte på fjellski, overgangen til skøyteski var brutal. Tok tid å omstille seg til korte, smale og lette ski. Jeg har dessverre ikke noen anbefalinger når det kommer til konkrete modeller. Selv har jeg noen litt billigere ski fra Madshus, og la heller mer penger i skoene da jeg fort får krampe i tærne om jeg skøyter med sko som ikke sitter 100%. Jeg veier forresten nesten halvparten av det du veier, og derfor vil ski som passer til meg vil mest sannsynlig være katastrofe for deg. Endret 22. desember 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2012 Er faktisk skøyteski jeg har tenkt mest på Sett på 2 modeller. Kan gjerne komme med en tilbakemelding om du har peiling; Madshus intrasonic skate nis Fischer CRS skating vasa nis Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Ta deg en tur på XXL, flinke folk som vet hva som passer hver enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå