Gå til innhold

Oppgradere laptop, ASUS K53SM

Anbefalte innlegg

Hei

Sjekke opp hva komplett anbefalte for min Laptop ASUS K53SM kunne oppgraderes med

Da fikk jeg opp dette:

http://www.komplett.no/k/memselect.aspx?cmd=getModelPartList&strMfr=ASUS&strProdLine=ASUS+Notebooks&strModel=K53SM

Siden jeg hadde allerede bestilt ny SSD harddisk måtte jeg sjekke, men jeg tror den jeg bestile NY SSD or bedre enn den de ABEFALTE

Bestilte også 8 GB ram pakken; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752044

Fordi jeg har 6 gb, men vet ikkeom det er 1333 mhz eller 1600mhz... Så det går bra :)

Det som gjennstår av oppgradering da er;

CPU og SKJERMKORT

Vil ha det beste :)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki :) Men det er den beste til laptopen den CPUen på Ebay? Tenke at jeg trenger bare en som er litt bedre enn den jeg har nå :) Fordi 800 på ebay, blir ikke det over toll også legger de på 500 kroner?

Hvor henter du tallene dine fra? Den CPU'en det ble linket til koster US $ 225 med frakt. Deretter kommer tollgebyr og moms, hvilket pr i dag tilsier en norsk pris på ca kr 1750.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det tre produsenter som har støtte for overklokking:

Alienware

Compal

Clevo

Vær forsiktig ved oppgradering av CPU, veldig mulig at kjøleløsningen i laptopen ikke takler en i7-2670QM, kjøleløsninger kan ikke byttes ut.

Skjermkortet er loddet fast på hovedkortet på en K53SM, det er ytterst få laptoper der du kan bytte ut skjermkortet og disse starter på nærmere 10 000 kr i Norge.

Kort oppsummert:

For å få bedre spillytelse må du kjøpe ny laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...