Hans-Carlos Skrevet 22. desember 2012 Del Skrevet 22. desember 2012 Hei! jeg er veldig interessert i å jobbe innen olje-virksomheten. Da tenker kontor-jobb for et olje selskap og ikke offshore på platform. Drømmen er å jobbe utenlands for et norsk selskap i feks Sør-Amerika. Oljen er spennende i Brasil, og ettersom familien min er fra Colombia, snakker jeg spansk og portugisisk flytende. Det er nok mange utd. man kan velge for å jobbe innen oljevirksomheten. Har selv tenkt på ingeniør, men har dessverre ikke gått realfag. Vet rett og slett ikke om jeg henger for langt bak matematisk for en ingeniørutdannelse p.d.d. Kanskje int.business kunne vært noe? Hadde satt pris på om dere kunne listet opp noen utdanninger jeg kan kikke nærmere på i forhold til mitt mål som jeg beskrev ovenfor. Takk Lenke til kommentar
Hans-Carlos Skrevet 25. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2012 ingen som har noen forslag? setter stor pris på hjelp. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Alle store internasjonale selskaper trenger folw med juss og økonomi/business. Ellers er det selvsagt stillinger som tar for seg PR/kommunikasjon utad; her kan du ha en fordel med din bakgrunn om du vil arbeide for norske selskaper i Sør-Amerika. Du klarer selv å finne studiene som passer til disse områdene. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Eneste måten å være så godt som sikker på å få jobb i denne bransjen er å bli petroleumsrettet ingeniør, eller studere reservoargeologi/fysikk/kjemi etc. på universitetet. Innen så godt som alle retninger kan man få jobb innenfor selskap i denne bransjen, men det er langt fra sikkert at du får jobben som nyutdannet. Da kan det fort være at du må jobbe i en annen bransje med noe annet i lang tid før du kommer deg innenfor. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Var i samme posisjon som deg, hadde letteste matten på vgs. Tok ingeniørforkurs over et halvår (kan også taes over et år). Tar du det over et år, kommer du på noen universiteter inn på en egen forkurs kvote. Det er mye jobb, men har du lyst å nå målet ditt tror jeg ikke det er noe problem. Jeg går forøvrig petroleum master på UiS nå Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Eller så kan du spare en god del tid, ta fart å hoppe i det, sørge for å lese mye, å ta det TRES veien eller forkurs over sommeren. Sparer gjerne 1år på det. Lenke til kommentar
Hans-Carlos Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Var i samme posisjon som deg, hadde letteste matten på vgs. Tok ingeniørforkurs over et halvår (kan også taes over et år). Tar du det over et år, kommer du på noen universiteter inn på en egen forkurs kvote. Det er mye jobb, men har du lyst å nå målet ditt tror jeg ikke det er noe problem. Jeg går forøvrig petroleum master på UiS nå hva har du lyst å jobbe med innenfor olje når du er ferdig da? har du valgt noen veier ettersom du allerede er på master? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå