MariusJS Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 670, og 680 blir for dyre, og yter ikke noe bedre til TS sin skisserte bruk Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 670, og 680 blir for dyre, og yter ikke noe bedre til TS sin skisserte bruk 670 burde da fitte 10k? Hva er det som bruker så mye penger? o_O Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 XFX ProSeries XXX Edition 850W PSUIntel® Core i7-3770K Processor Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler Poenget er ikke om 670 Passer, men det er sløsing med penger om man ikke skal spille... Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Poenget er ikke om 670 Passer, men det er sløsing med penger om man ikke skal spille... Haha ja <3 Er litt sånn "VIL HA DET BESTE, MEN IKKE DET ALLER BESTE" fyr Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 For å ta de enkleste tingene først, så blir vel dette prosessoren jeg velger: Intel® Core i7-3770K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan Dette ser ut til å være toppmodellen i de aktuelle konfigureringsalternativene Komplett har. Kan noen bekrefte at dette er en kraftig sak som er mer enn nok til redigering m.m. ? Er f..n så mange kabinett å velge mellom. Er noen av de andre bedre på noen områder enn dette?: Fractal Design Define R4 Black Pearl Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bak, Støydempet, ATX, mATX, mITX, USB 3.0 Tenker at plass, sirkulasjon, varmeutvikling og ikke minst støy er viktig. Ser at noen er dyrere, men er de bedre? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 For å ta de enkleste tingene først, så blir vel dette prosessoren jeg velger: Intel® Core i7-3770K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan Dette ser ut til å være toppmodellen i de aktuelle konfigureringsalternativene Komplett har. Kan noen bekrefte at dette er en kraftig sak som er mer enn nok til redigering m.m. ? Er f..n så mange kabinett å velge mellom. Er noen av de andre bedre på noen områder enn dette?: Fractal Design Define R4 Black Pearl Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bak, Støydempet, ATX, mATX, mITX, USB 3.0 Tenker at plass, sirkulasjon, varmeutvikling og ikke minst støy er viktig. Ser at noen er dyrere, men er de bedre? I mine øyne er 3770k noe av det beste man får (til prisen). Hyperthreading, 4 kjerner med 2 tråder vær, så 8 tråder. Egentlig burde Intel ha satset på 8 kjerner, men la gå, en syk prosessor. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Fractal Design har minimalistiske, stilrene, og ikke mint stille kabinetter i7 3770K er den beste 1155 CPUen man kan kjøpe Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Dette kommer til å ta tid. Men da er vel egentlig prosessoren valgt. Men kun den så langt. Kabinettet trenger ikke være minimalistisk og stilrent. Tror det kan være en ulempe at det er lite, pga trangt inni og lite sirkulasjon. Så jeg er usikker. Men stille må det være. En annen ting som gir seg selv er vel at jeg må gå for vannkjøling, dersom jeg vil ha minst mulig lyd. Her er det 3 alternativer til ca samme pris. Hva er forskjellen og hva bør man gå for? Hovedkort skjønner jeg lite av. ASUS og MSI, 2-3 forskjellige fra hver av dem. Hva er poenget? De ser like ut og ingen stor prisforskjell? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Med minimalistisk mener jeg rette linjer, ikke noe sidevindu osv... Forskjellen er tykkelsen, og jeg ville gått for H60 Forskjellen er de avanserte funksjonene Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Da går jeg for H60! Kabinett må jeg tenke litt mer på. Tar gjerne imot innspill fra flere her. Tolker det slik at det kan være lurt å gå for ett av de dyreste hovedkortene da de sikkert er de mest avanserte. Tenker litt fremtidsrettet, vet ikke hva jeg får bruk for i framtiden. Og vil ha denne pc leeenge. Er ett av merkene ASUS og MSI og foretrekke fremfor det andre? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Er personelig "fan" av Asus, pga. overall byggekvalitet på alle produktene dems, har en laptop her fra Asus, som er 10+ år gammel, som funker! Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Jeg ser at ASUS P8Z77-V PRO har fått god omtale av Hardware. Men så ser jeg også her i forumet et sted at det antydes at det har vært en del tull med disse kortene. Noen som vet mer om det? Kan nok hende jeg må gå for MSI selv om jeg tror det har mindre funksjonalitet. Har lest litt tester av kabinett. Står mellom Fractal Design Define R4 og Corsair Obsidian 550D. Sistnevnte tolker jeg som mer støydempet og mer brukervennlig. Trenger ikke skruer for å bytte disker, eller åpne. Får litt høyere temperatur enn Fractal R4, men skal jo uansett bruke vannkjøling så bør ikke være noe problem. Velger nok Corsair sitt. Skjermkort blir vanskelig. Tar gjerne et som er litt overkill for å være sikker, dersom ikke prisen blir altfor utslagsgivende. Hvorfor er noen på 2GB mye dyrere enn noen på 3GB? Og hva menes med Crossfire/SLI-oppsett? 2 ting til som jeg tror kan være best å ta i egne tråder er skjerm og harddiskbehov. Endret 24. desember 2012 av tepe2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 GB med VRAM teller ikke så mye CFx/SLi Er når man bruker to skjermkort sammen Skjerm 2560x1440 IPS HDD: 3x 2-3 TB HDDer i Raid5, eller 4 i Raid10 Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Skjønner at man bruker 2 skjermkort sammen, men hvorfor? Ytelse? Eller for å bruke 2 skjermer? Det første når det gjelder skjerm er å finne ut om jeg skal ha den oppløsninga du nevner (ca 4.500 kr) eller gå for mindre til rundt 2.000 kr. Må finne ut litt om videoredigering og hdd-behov. Har mange gamle DV-taper som skal overføres til pc og redigeres og konverteres. Det nyeste videokameraet vårt bruker minnekort. Også dette skal redigeres etter hvert. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Ytelse, og flere skjermer, da flere skjermer trenger mer ytelse Edit: Du kan fint "kjøre" 3 skjemer med en GPU, men ikke i spill, med OK FPS Endret 24. desember 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Med tanke på at TS ønsker kraft til redigering av video, bør han ikke da heller gå for Nvidias Quadro eller Tesla serie? Jeg vet at de kan være dyre, men men... Også har man AMDs FirePro 3D serie. GeForce er mer ment for spilling, naturlig nok. 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Skjønner at man bruker 2 skjermkort sammen, men hvorfor? Ytelse? Eller for å bruke 2 skjermer? Det første når det gjelder skjerm er å finne ut om jeg skal ha den oppløsninga du nevner (ca 4.500 kr) eller gå for mindre til rundt 2.000 kr. Må finne ut litt om videoredigering og hdd-behov. Har mange gamle DV-taper som skal overføres til pc og redigeres og konverteres. Det nyeste videokameraet vårt bruker minnekort. Også dette skal redigeres etter hvert. Eizo har noen gode, men dyre skjermer til redigering og gaming. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Skjerm: https://prisguiden.no/produkt/asus-pb278q-166649 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Skjerm: http://www.prisguide...s-pb278q-166649 Eller Dell Ultrasharp. Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 26. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2012 Da var jeg tilbake igjen. Har brukt litt tid på å søke og lese litt. Og surret litt i andre tråder. Som alltid når jeg skal ha noe nytt, så blir det mye spørsmål og vurderinger fram og tilbake. Før jeg går videre vil jeg evt. utelukke denne vrien: Komplett Gamer Premium - GTX 680 Edition (det som skiller er plattform og prosessor) ASUS P9X79 LE, Socket-2011 Intel® Core i7-3820 Processor Socket-LGA2011, Quad Core, 3.6GHz, 10MB, 130W Hvordan står dette seg i forhold til Socket-LGA1155 og i7-3770K som jeg har sett på så langt? (minner om at arbeid med video er stikkord her, ikke noe gaming) 2 forskjellige plattformer - 2 forskjellige prosessorer. Det jeg ellers har funnet ut er ikke så mye annet enn at jeg går for Win 8. Og så tror jeg det holder med 16GB ram. Det som blir mest utslagsgivende for prisen nå er skjermkort og antall harddisker. Begge deler er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå